Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor PFPŻ na VI FRSiH: Dyskonty będą się rozwijać, dopóki będą konsumenci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2013, 12:26
Dyrektor PFPŻ na VI FRSiH: Dyskonty będą się rozwijać, dopóki będą konsumenci
Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskej Federacji Producentów Żywności

- Pierwsza randka polskich konsumentów z dyskontem była wyjątkowo nieudana i myślę, że przez wiele lat to złe wrażenie się utrzymywało. Sukcesem dyskontów jest to, że udało im się skutecznie ten zły wizerunek zmienić i znów przekonać konsumentów do siebie - mówił Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskej Federacji Producentów Żywności, w czasie panelu "Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce" podczas VI FRSiH.

Zdaniem Andrzeja Gantnera, dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności, kluczem do sukcesu w handlu jest dzisiaj wygoda - zarówno robienia zakupów, asortymentu i logistyki robienia zakupów. - I to jest atut dyskontów nie do przebicia - twierdzi szef PFPŻ.

Ekspert  zwraca uwagę, że zagrożeniem już nie jest to, że dyskonty zniszczą rynek produktów markowych. - Choć niewątpliwie ostoja produktów markowych, czyli małe osiedlowe sklepy tradycyjne, są w dużym zagrożeniu. I albo uda im się przyłączyć do jakiejś sieci albo będzie im trudno przetrwać, choć nie sądzę, że dyskonty zabiją mały handel tradycyjny - dodaje Andrzej Gantner.

Szef PFPŻ przyznaje jednak, że jego zdaniem dyskonty przestały być szansą dla średnich firm - zarówno z marką własną jak i brandowymi produktami. - Średni i mały gracz nie ma większych szans na umiejscowienie się na półkach dyskontów, ani z marką własną ani z brandowym produktem. Pawdopodobnie będzie to format, w którym duzi dostawcy będą królować. A to jest z kolei szansa dla dużych dostawców - dodaje.

Andrzej Gantner podaje przykład Coca Coli, która z sukcesem umiejscowiła się w dyskontach nie tracąc marki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • s 08-11-2013, 12:40:
taki bełkot, że nie wierzę, żeby Andrzej Gantner (który zawsze wypowiada się sensownie) tak powiedział, raczej przekaz źle podany. dyskonty rynkiem dla dużych producentów z produktami markowymi? no proszę Cię...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH