REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor POHiD: Marketing i programy promocyjne w sieciach handlowych są konieczne

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2012, 18:54
Dyrektor POHiD: Marketing i programy promocyjne w sieciach handlowych są konieczne
Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Specyfika relacji w łańcuchu dostaw do wielkiej sieci powoduje konieczność wspierania sprzedaży poprzez odpłatne usługi marketingowe, programy promocyjne czy odpowiednią do produktu i firm kooperujących inżynierię rabatową. Usługi te, świadczone przez handel swemu dostawcy, powinny być ekwiwalentne i nie powinny przenosić ryzyka operacji handlowych na jedną tylko stronę kontraktu - pisze na swoim blogu Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

REKLAMA

Faliński podkreśla, że regulując tę sprawę, sieci handlowe i ich dostawcy liczą na zdecydowaną redukcję zjawisk patologicznych we wzajemnych stosunkach. - Jesteśmy zgodni, co do tego, że na tak konkurencyjnym rynku jak polski, nie ma sensu podążanie ku rozwiązaniom samoregulacyjnym, taki jak kodeksy, bądź dobrowolnie przyjmowane zbiory zasad itp, bowiem dzielą one rynek na tych, którzy przystępują i ograniczają się (po obu stronach kontraktów) i tych, którzy dobrowolną odmowę przystąpienia wykorzystają jako przewagę konkurencyjną - zwraca uwagę dyrektor generalny POHiD. - Zamiast samodyskryminacji, należy zastosować rozwiązanie prawne, które - czy to w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czy w innych aktach prawnych, pozwolą wdrożyć zgodne co do przedstawionych zasad zapisy prawne - proponuje.

- Nie jest tak, że dostawcę dzieli od handlu jakaś przepaść, ale nie jest też i tak, że ułożenie tych spraw jest proste. Problem ten przechodził różne koleje losu i gościł w różnych gremiach, zwoływanych w Ministerstwie Gospodarki i Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi także. Aktualnie sprawa ma szansę znaleźć formułę zapisu prawnego w pracach Rady Konsultacyjnej przy nowo powołanym w MG Departamencie Handlu i Usług. A skoro tak, to klimat "poskramiania" handlu sieciowego nie bardzo pracom tym się przysłuży - zauważa Andrzej Faliński. - Liczymy więc na wsparcie instytucji publicznych państwa, bo sprawa jest ważna nie dla tylko dla biznesu, ale i dla kraju w szerokim tego słowa znaczeniu - akcentuje.

Kliknij i przeczytaj cały komentarz na blogu Andrzeja Falińskiego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 305) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH