Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyrektor POHiD: Marki własne to najefektywniejszy sposób ratowania kosztów

- Nie mogę przejść do porządku dziennego nad wypowiedzią Prezesa ARR, Władysława Łukasika w „PS" na temat marek własnych. Już sam tytuł budzi moje wątpliwości, by nie powiedzieć zdziwienie, brzmiąc „Marki własne stanowią zagrożenie zarówno dla konsumentów jak i producentów". Nie chcę wchodzić w głębszą analizę roli, zalet i ryzyk związanych z markami własnymi - mówi Andrzej Maria Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Dyrektor POHiD: Marki własne to najefektywniejszy sposób ratowania kosztów

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 07-02-2011, 11:48

Andrzej Faliński komentuje wypowiedź prezesa ARR, który w serwisie www.portalspozywczy.pl mówił o tym, że marki własne stanowią zagrożenie zarówno dla konsumentów jak i producentów.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego nie jest prawdą, że marki własne nie są analizowane - otóż są, dogłębnie. - Może nie czyni się tego "dostatecznie" (jak pisze Prezes), a tylko wszechstronnie, ale tu pole do analiz stoi otworem tak dla Władysława Łukasika, jak dla kierowanej przezeń instytucji (ARR), która przecież - i to z mocy swego Statutu - nie stroni od różnorakich zleceń i analiz - mówi Andrzej Faliński.

Jego zdaniem nie jest również prawdą, że „...głównym zagrożeniem jakie niosą marki własne sieci handlowych dla konsumentów, to nieznany i zmienny producent. Można powiedzieć, że pod tym względem konsumenci są wprowadzani w błąd. Nie wiadomo, kto produkuje wyroby sprzedawane pod markami sieci".

- Odsyłam tu po prostu do ustawy o bezpieczeństwie żywności, o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, ustawy o języku polskim, oraz - co szczególnie ważne i aktualne - do wchodzącego właśnie w życie pakietu unijnych przepisów konsumenckich. Wynika stamtąd obowiązek (realizowany!) zamieszczenia informacji o producencie, pracującym dla firmy handlowej. Poza tym, już tylko zamieszczenie informacji „wyprodukowano dla X" całą odpowiedzialność spoczywająca na producencie przerzuca na firmę dającą markę. Interesy konsumenta są więc dobrze zabezpieczone, także te informacyjne. O co więc chodzi? - zastanawia się Andrzej Faliński.

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Prada 2011-02-07 12:02:51
    Przecież MAF jest Dyrektorem nie sekretarzem... :-) Sekretarz to uchodził jedynie - I sekretarz KC PZPR :)
  • do prady 2011-02-07 12:54:01
    2 w 1, sekretarz i dyrektor, hewa najs dej
  • ojciec derektor 2011-02-07 14:23:31
    MAF zawsze popiera te krwiożercze sieci, które wykorzystują nasz lud !
  • Prada 2011-02-07 14:39:05
    Jeśli już coś wykorzystuje to chyba lód, ale przez \"ó\"... ;-)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.234.20
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.