REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor POHiD: Marki własne to najefektywniejszy sposób ratowania kosztów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-02-2011, 11:48
Dyrektor POHiD: Marki własne to najefektywniejszy sposób ratowania kosztów

- Nie mogę przejść do porządku dziennego nad wypowiedzią Prezesa ARR, Władysława Łukasika w „PS" na temat marek własnych. Już sam tytuł budzi moje wątpliwości, by nie powiedzieć zdziwienie, brzmiąc „Marki własne stanowią zagrożenie zarówno dla konsumentów jak i producentów". Nie chcę wchodzić w głębszą analizę roli, zalet i ryzyk związanych z markami własnymi - mówi Andrzej Maria Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

REKLAMA

Andrzej Faliński komentuje wypowiedź prezesa ARR, który w serwisie www.portalspozywczy.pl mówił o tym, że marki własne stanowią zagrożenie zarówno dla konsumentów jak i producentów.

Zdaniem Andrzeja Falińskiego nie jest prawdą, że marki własne nie są analizowane - otóż są, dogłębnie. - Może nie czyni się tego "dostatecznie" (jak pisze Prezes), a tylko wszechstronnie, ale tu pole do analiz stoi otworem tak dla Władysława Łukasika, jak dla kierowanej przezeń instytucji (ARR), która przecież - i to z mocy swego Statutu - nie stroni od różnorakich zleceń i analiz - mówi Andrzej Faliński.

Jego zdaniem nie jest również prawdą, że „...głównym zagrożeniem jakie niosą marki własne sieci handlowych dla konsumentów, to nieznany i zmienny producent. Można powiedzieć, że pod tym względem konsumenci są wprowadzani w błąd. Nie wiadomo, kto produkuje wyroby sprzedawane pod markami sieci".

- Odsyłam tu po prostu do ustawy o bezpieczeństwie żywności, o opakowaniach i odpadach opakowaniowych, ustawy o języku polskim, oraz - co szczególnie ważne i aktualne - do wchodzącego właśnie w życie pakietu unijnych przepisów konsumenckich. Wynika stamtąd obowiązek (realizowany!) zamieszczenia informacji o producencie, pracującym dla firmy handlowej. Poza tym, już tylko zamieszczenie informacji „wyprodukowano dla X" całą odpowiedzialność spoczywająca na producencie przerzuca na firmę dającą markę. Interesy konsumenta są więc dobrze zabezpieczone, także te informacyjne. O co więc chodzi? - zastanawia się Andrzej Faliński.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Prada 07-02-2011, 14:39:
Jeśli już coś wykorzystuje to chyba lód, ale przez "ó"... ;-)
  • ojciec derektor 07-02-2011, 14:23:
MAF zawsze popiera te krwiożercze sieci, które wykorzystują nasz lud !
  • do prady 07-02-2011, 12:54:
2 w 1, sekretarz i dyrektor, hewa najs dej

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH