REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor POHiD na VI FRSiH: Multiformatowość jest odpowiedzią handlu na recesję

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 06-11-2013, 20:23

- Multiformatowość jest odpowiedzią handlu na recesję, której pokłosiem w Polsce było spowolnienie gospodarcze. Poszukiwanie bezpiecznych form funkcjonowania i ograniczenie ryzyka były jednymi z czynników, które przyczyniły się do intensyfikacji zjawiska multiformatowości - powiedział podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Izby Handlu i Dystrybucji.

REKLAMA

Zdaniem dyrektora POHiD-u, sieciowanie małych sklepów jest kluczowe dla rozwoju handlu. - Aktualnie we franczyzie działa 57 tys. małych firm, ponad 40 tys. z nich to sklepy, z czego 2/3 to sklepy spożywcze. To odpowiedź na zachodzące cały czas zmiany. Franczyza pozwala na ograniczenie ryzyka w bardzo konkurencym środowisku, jakim jest handel, a format małego sklepu wpisuje się w trend robienia codziennych zakupów. Dlatego giganci, kojarzeni dotychczas z super- i hipermarketami, postawili na multiformatowość. Prowadzenie różnych formatów pozwala trafić do większej grupy odbiorców, a konsumenci, jak wiadomo, mają różne potrzeby i zwyczaje zakupowe - powiedział Andrzej Faliński.

- Proces sieciowania małopowierzchniowych sklepów postępuje dynamicznie i święci dziś triumfy. Dzięki temu małe sklepy zyskały dostęp do sprzedaży tanich marek własnych. Z drugiej srony mamy ofertę produktów regionalnych, produktów premium. Te dwa rynki dają się rozgraniczyć, są substancją handlu kupieckiego, który się usieciowił - mówił na VI FRSiH dyrektor POHiD-u.

Andrzej Faliński zwrócił również uwagę na zjawisko, które nazwał "kosztem konsumenckim". - Ten koszt to czas, paliwo, zdobywanie informacji i inne czynniki, które wpływają na proces dokonywania zakupów. W zagrożeniu recesją wpływają one na przesunięcie klienta do mniejszych formatów. Tu kupuje się wygodnie i szybko, a dzięki usieciowieniu również konkurencyjnie cenowo. Multiformatowość to odpowiedź firm na podwójną osobowość konsumencką. Mamy więc kilka formatów w jednym kanale dystrybucji, często wspartych sprzedażą zdalną, która tworzy także osobny, specyficzny format. Kluczowe jest elastyczne reagowanie na ryzko i potrzeby konsumenta. Te cechy nie są trwale, ale sytuacyjne - podkreślił Andrzej Faliński.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH