REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor ProMarki: Duża konkurencja wśród producentów żywności sprzyja rozwojowi brand extension

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2010, 10:30
Dyrektor ProMarki: Duża konkurencja wśród producentów żywności sprzyja rozwojowi brand extension

- Jeśli przenoszenie marek na nowe pola jest zrobione rzetelnie, jest to znacznie tańsza forma rozwoju marki niż wprowadzenie nowej na rynek od początku. Brand extension pozwala w krótkim czasie zaistnieć danej marce w nowej kategorii, a konsumenci widząc znane logo na nowym produkcie chętniej sięgną po niego niż po zupełnie nowy produkt nieznanej marki. Jednak to nie gwarantuje dobrej sprzedaży, bo produkt przede wszystkim musi spełnić wszystkie potrzeby konsumenta - mówi Rafał Szysz, dyrektor generalny stowarzyszenia ProMarka.

REKLAMA

Przy podejmowaniu tego typu współpracy ważny jest dobór odpowiedniego partnera. Żeby przenieść markę z jednej kategorii produktowej na kolejną - obie kategorie produktowe muszą do siebie pasować postrzeganiem i pozycjonowaniem.

Brand Extension ma wiele plusów, jednak jeśli proces zostanie źle przeprowadzony, to dana firma może ponieść duże negatywne konsekwencje.

- Jeśli nowy produkt nie będzie trafiony, może to zagrozić oryginalnej marce a porażka może obniżyć jej wartość. Jeśli kategorie obu marek są zbyt odległe od siebie i nie mają tzw. łącznika, nowy produkt może nie przyjąć się na rynku. Produkty powinny mieć wspólny mianownik, nie koniecznie musi to być wspólny składnik obu produktów, ale raczej wyróżniająca je cecha np. luksusowość produktu - mówi Rafał Szysz.

Jak zaznacza Rafał Szysz przenoszenie marki z kategorii na kategorie odbywa się często w spożywczej branży w obrębie pokrewnych kategorii np. producent gumy Orbit wszedł w produkcję cukierków odświeżających.

-  Są jednak przykłady odważniejszych brand extension. Np. Hortex ma w ofercie dwie silne marki z dwóch różnych kategorii: soków i mrożonek. Jeszcze szerzej swoją markę rozciąga Knorr, który zaczynał od przypraw a dzisiaj markuje już dania gotowe. Nie zdziwiłbym się, gdybym znalazł na sklepowej półce dobry makaron razowy z tym logo - mówi Rafał Szysz, dyrektor generalny stowarzyszenia ProMarka.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • student 07-06-2010, 16:12:
Bardzo głębokie te myśli. A jakie praktyczne i życiowe. Studenci marketingu byliby zachwyceni.
  • taxi-gsm 07-06-2010, 12:18:
Cóż za głębokie myśli i tylko ta "luksusowość produktu" nie daje mi spokoju. A swoja drogą swoja drogą również makaron marki Hugo Boss dałoby się przełknąć.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH