Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Regis: Sieci rozwijają koncepty premium

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2015, 15:27
Dyrektor Regis: Sieci rozwijają koncepty premium
Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu firmy Regis (fot. mat.pras.)

Ostatnio Biedronka wprowadziła markę premium La Speciale. Lidl w swej ofercie posiada Deluxe, a Tesco rozwija markę premium Tesco Finest. Dla marek premium detaliści poszukują różnego pozycjonowania, wprowadzając do swej oferty unikatowe produkty, wysokiej jakości przyciągając tym klienta o wyższych wymaganiach i z zasobniejszym portfelem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu firmy Regis.

- Czy to prawda, że lojalność polskich konsumentów wobec detalistów jest coraz niższa?

- Rzeczywiście, lojalność klienta w stosunku do detalistów jest obecnie niska. Cena jest nadal ważnym czynnikiem podczas podejmowania decyzji o zakupie, jednak od kilku lat dla konsumentów coraz większe znaczenie ma jakość produktu, jakość obsługi klienta, oraz różnorodność asortymentowa w sklepie. Klienci poszukują produktów dobrej jakości po atrakcyjnej dla nich cenie. Trend smart shoppingu wciąż się utrzymuje. Odpowiedzią na powyższy trend jest pozycja "good value" - najszybciej rozwijający się obecnie segment cenowy.

- Jak w związku z tym zmienia się oferta w sklepach?

- Widoczne jest rozciąganie oferty pod względem ceny i jakości w górę. Do promocji cenowych i strategii typu "loss leader", czyli sprzedaży wybranych pozycji poniżej kosztów zakupu, zostaliśmy już przyzwyczajeni przez takich detalistów jak: Lidl, Biedronka czy Auchan i Tesco. To są strategie znane na rynku polskim od lat a wciąż skuteczne. Nie można jednak pominąć dbałości o jakość i szerokość oferty.

Ostatnio Biedronka wprowadziła markę premium La Speciale. Lidl w swej ofercie posiada Deluxe a Tesco rozwija markę premium Tesco Finest. Dla marek premium detaliści poszukują różnego pozycjonowania, wprowadzając do swej oferty unikatowe produkty, wysokiej jakości przyciągając tym klienta o wyższych wymaganiach i z zasobniejszym portfelem.

Bardzo często marki premium sektora spożywczego reprezentowane są przez produkty regionalne, tzw. TFP, czyli typical food product, oraz bio lub eko. Przykładem kampanii reklamowej na bazie europejskich typical food product jest kampania sieci Lidl. Posiadanie, i co najważniejsze dopracowanie się w ofercie tego typu produktów jest szansą dla mniejszych producentów żywności, firm lokalnych - co już potwierdzają półki w sieciach FMCG.

- Czy jakiś konkretny koncept zasługuje w tym kontekście na wyróżnienie?

- Na wyróżnienie zasługuje tutaj koncept Tesco i ich propozycja w kategorii wędlin. Sieć prezentuje wyroby regionalnych producentów, oraz linię Skarby Regionów, oczywiście tylko w ramach polskiego rynku. Podobną koncepcję stosowała też sieć Alma. Należy podkreślić, że nie stanowi to oferty mainstreamowej. Warto również wspomnieć, że detaliści równocześnie rozszerzają asortyment z kategorii "non-food". Tesco i Lidl mocną inwestują w reklamę swoich marek odzieżowych.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kupiec 13-02-2015, 21:10:
kto to jest???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH