Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor salonów Kolportera: Nowy system dostaw spowodował zwiększenie przychodów ze sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2011, 15:46
Dyrektor salonów Kolportera: Nowy system dostaw spowodował zwiększenie przychodów ze sprzedaży

Ponad 11,5 mln transakcji zrealizowały w pierwszym kwartale 2011 r. saloniki i salony prasowe Kolportera. Sieć powiększyła się o 27 nowych placówek, w tym 12 Top-Pressów, czyli salonów w formacie premium. Kolporter dysponuje obecnie siecią 815 saloników i 62 salonami Top-Press.

- Pierwszy kwartał tego roku był dla nas bardzo dobrym okresem - ocenia Tomasz Sak, dyrektor handlowy saloników prasowych Kolportera. - W porównaniu z pierwszymi miesiącami 2010 roku znacząco zwiększyliśmy przychody ze sprzedaży wiodących kategorii produktowych. I tak: sprzedaż zabawek wzrosła wartościowo aż o 42 proc., papierosów o 35 proc., o 30 proc. zwiększyliśmy sprzedaż ogólnodostępnych leków, sprzedaliśmy 17 proc. więcej słodyczy. To między innymi wynik wprowadzenia nowego systemu dostaw, który praktycznie eliminuje występowanie braków w zaopatrzeniu w wiodące produkty oraz konsekwentnej pracy nad zwiększaniem aktywności marketingowej sprzedawców - wyjaśnia Tomasz Sak.

- Efektem rosnącej liczby klientów jest również 15-procentowy wzrost transakcji związanych z zakładami Lotto i płatnościami masowymi - dodaje.

Osobnego uzasadnienia wymaga wzrost sprzedaży papierosów. Z analiz Kolportera wynika, że jest to w dużej mierze skutkiem wprowadzenia ustawowego obowiązku sprzedawania papierosów w cenie wydrukowanej na opakowaniu. - Restrykcyjna regulacja cen oraz zakaz promocji znacznie ograniczyły sprzedaż w punktach oferujących tanie papierosy i spowodowały, że klienci zdecydowanie częściej dokonują zakupów w miejscach, które są dla nich po prostu najbliższe i najwygodniejsze, rezygnują też z zakupów na zapas - zwraca uwagę Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera.

Otwarcia nowych saloników są wynikiem realizacji strategii rozwoju, przyjętej przez Kolportera. Spółka zapowiedziała, że do końca grudnia 2011 r. uruchomi co najmniej 60 nowych saloników prasowych i 60 salonów Top-Press oraz że będzie udoskonalać koncepcję sklepów Dobry Wybór. Jeszcze w tym roku Kolporter planuje debiut giełdowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.