REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor sieci Biedronka: Notujemy wyraźny wzrost sprzedaży i liczby klientów

  • Autor: pr/portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 16:19

Dobre wyniki i silna pozycja sieci sklepów Biedronka na polskim rynku w znacznym stopniu przyczyniły się do uzyskania bardzo dobrych wyników w I kwartale 2011 roku przez jej portugalskiego właściciela, Grupę Jeronimo Martins.

REKLAMA

Sieć Biedronka wygenerowała prawie 60 proc. łącznej sprzedaży Grupy, pozwalając Jeronimo Martins zamknąć ten kwartał ze wzrostem sprzedaży skonsolidowanej o 14,7 proc., do wartości 2.241,6 mln euro.

Skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła o 21,7 proc. (w PLN). Obroty Biedronki wyniosły 5273 miliona zł. (1 336,1 miliona euro), co stanowi 59,6 proc. całkowitych obrotów Grupy.

I kwartale 2011 roku Biedronka, największa sieć sklepów w Polsce, wygenerowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,7 proc. (w PLN). Wynikało to z dwucyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz 13-procentowego wzrostu w obszarze sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu w roku 2010.

Na koniec marca br. Biedronka miała w Polsce 1665 sklepów podczas gdy w porównywanym okresie 2010 roku było ich 1504. Biedronka, która jest głównym motorem wzrostu grupy, otrzyma 75 proc. całkowitego budżetu dedykowanego inwestycjom w 2011 roku, który wynosi pomiędzy 450 do 500 mln euro. Dzięki takiej alokacji środków sieć będzie mogła otworzyć około 200 nowych sklepów.

- To kolejny kwartał, w którym nasza sieć odnotowuje wyraźny wzrost sprzedaży - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja. - Co ważne, towarzyszy temu również stały wzrost liczby klientów. Każdego dnia sklepy Biedronki odwiedza około 2,5 mln polskich klientów, a ponad 80 proc. twierdzi, że robi u nas zakupy.To nie byłoby możliwe bez zaangażowania naszych pracowników oraz naszej nieustannej pracy nad rozwojem oferty produktów sieci Biedronka.

Wyniki całej Grupy Jeronimo Martins pokazują, że w I kwartale EBITDA Grupy wzrosła o 24 proc. do 146,7 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto o 33,5 proc. do 56,4 mln euro. Wzrost sprzedaży porównywalnej like-for-like rok do roku wyniósł 6,9 proc.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ela 06-05-2011, 12:40:
Chyba ciężko chory na głowę kupuje cokolwiek w tych sklepach !
  • jan 06-05-2011, 08:54:
To skutek wystąpień pewnego prezesa zapewne.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH