Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor sieci Netto: Konkurencja się zaostrza

  • Autor: Paulina Bełżecka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-01-2012, 12:13
Dyrektor sieci Netto: Konkurencja się zaostrza
Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto Polska

Zdaniem Sławomira Nitka, wicedyrektora Netto Polska, pomimo tego, że dyskonty idą w kierunku w formatu supermarketów, to jednak sklepy dyskontowe będą wyróżniały się niższymi cenami i większą dbałością o koszty. Jego zdaniem, ten format będzie najbardziej popularny wśród klientów przez najbliższych kilka lat.

Na rynku możemy zaobserwować zjawisko zbliżania się do siebie dwóch formatów: dyskontów i supermarketów. Sklepy dyskontowe coraz bardziej dbają o jakość i poszerzają asortyment, a supermarkety starają się przyciągać klientów niską ceną. Czy te dwa formaty mogą z czasem zmienić się w jeden?

Dyskont pozostanie nadal formatem dyskontowym. Ten format niesie za sobą pewne uwarunkowania typu: powierzchnia sklepu, sposób prezentacji artykułów, zakres asortymentu. Dyskont zawsze pozostanie dyskontem i będzie się wyróżniał tymi elementami.

Właściciele supermarketów rzeczywiście próbują budować formaty o charakterze dyskontowym, głównie kładąc nacisk na kwestię ceny. Widzimy to na przykładzie sieci Tesco czy Carrefour, które wchodzą w mniejsze formaty. Przypomnę, że w czasie niedawnego kryzysu Tesco posługiwało się hasłem „dyskontowe ceny". Świadczy to o tym, że w świadomości klienta jest zakodowane, iż dyskont jest formatem tanim.

Dobra jakość jest wymogiem rynku. Polski klient jest gotowy zapłacić za produkt niezbyt dużo, a jednocześnie oczekuje produktu dobrej jakości. Nie jest gotowy na kompromis. Dlatego po stronie dyskontów obserwujemy ostatnio szczególną dbałość o produkty dobrej jakości.

Czy spółka widzi rywalizację pomiędzy sieciami dyskontowymi i supermarketami?

Myślę, że taka rywalizacja się toczy. My jako dyskont mamy pewne przewagi. Jest to np. około 30 lat doświadczenia i know-how. Sieci, które wprowadzają w swoich sklepach elementy dyskontu dopiero się tego uczą.

Czy coraz większe nasycenie rynku różnymi formatami skłania spółkę do poszerzania swojego asortymentu?

Tak, konkurencja wymusza ciągłą pracę nad asortymentem. To jest ciągłe dostosowywanie asortymentu do potrzeb klienta, a także praca nad ceną. Tutaj konkurencja na pewno się zaostrza.

Dyskonty zaczynają coraz bardziej dbać o jakość. Czy to nie odbywa się to kosztem tego, co jest najbardziej charakterystyczne dla sklepów dyskontowych - ceny?

Lepsza jakość na pewno powoduje wzrost kosztów. Dyskont jako format czy model biznesowy charakteryzuje się jednak mocno sformalizowanym podejściem do kwestii kosztów. Zarządzanie kosztami w sieciach dyskontowych jest wręcz modelowe. To jest przewaga dyskontów, które dzięki temu mogą pozwolić sobie na poprawę jakości produktów, jednocześnie nie obciążając klienta kosztami. W efekcie - produkt jest cenowo cały czas atrakcyjny dla klienta.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Customer 25-01-2012, 20:33:
KLUCZOWE ZDANIE:
Właściciele supermarketów rzeczywiście próbują budować formaty o charakterze dyskontowym, głównie kładąc nacisk na kwestię ceny. (...)
Widzimy to na przykładzie sieci Tesco czy Carrefour.

Wszystko zależy, jakie marże chce zarobić sieć.
Wymienione sieci są najbardziej pazerne. Porównując ceny produktów w innych sieciach za te same pieniądze można kupić produkt z tzw. "wyższej półki". Szczególnie w branży mięsnej.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH