Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor sieci Real: Dyskonty sprzedają coraz mniej produktów pod marką własną

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2012, 18:14
Dyrektor sieci Real: Dyskonty sprzedają coraz mniej produktów pod marką własną
Jarosław Moc, dyrektor Pionu Marki Własnej, Operacyjnego Wsparcia Sprzedaży i Zarządzania Cenami w Real Polska

- Obecnie asortyment dyskontów nie jest już tak jednolity jak jeszcze 3-4 lata temu. Jeszcze jakiś czas temu dyskonterzy sprzedawali niemal wszystkie towary pod marką własną, teraz systematycznie rosną tam udziały produktów markowych - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jarosław Moc, dyrektorem pionu marki własnej, operacyjnego wsparcia sprzedaży i zarządzania cenami w Real Polska.

Z raportu Rabobanku wynika, że w ciągu najbliższych 15 lat globalny udział produktów żywnościowych pod marką własną sieci handlowych ulegnie podwojeniu i sięgnie 50 proc. światowego rynku handlu żywnością.

Na pewno w kategorii produktów spożywczych marki własne będą się rozwijały i z pewnością będzie to bardzo dynamiczny wzrost. Nie sądzę jednak, że osiągnie on poziom 50 proc. udziałów - aż tak optymistycznej wizji przyszłości marek własnych nie mam.

Dla każdej sieci marki własne to atrakcyjny produkt, bo pozwala wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów. Dodatkowo sieć, będąc właścicielem marki może wpływać na jej jakość, skład, promocję. Pozwala też uniezależnić się od producentów, którzy jeśli chodzi o swoje brandy, kreują swoją politykę cenową i promocyjną, a finalna cena dla dystrybutora często zawiera wiele składników związanych z strategią producenta, które można ominąć tworząc marki własne uzyskując lepszą cenę zakupu.

Jak rynek marki własnej będzie rósł w najbliższych kilku lat? Teraz rośnie dwucyfrowo, a wartość całego rynku private label sięgnęła ok. 30 mld zł.

Myślę że rynek marki własnej będzie rósł w podobnym tempie jak dotychczas. Szczególnie, że dyskonty jakiś czas temu zmieniły strategie, a obecnie widać to coraz bardziej, że odchodzą od marek własnych. Obecnie asortyment dyskontów nie jest już tak jednolity jak jeszcze 3-4 lata temu. Jeszcze jakiś czas temu dyskonterzy sprzedawali niemal wszystkie towary pod marką własną, teraz systematycznie rosną tam udziały produktów markowych. Co ciekawe, dyskonty są obecnie jedynym kanałem dystrybucji, w którym spadają udziały marek własnych.

Wszystkie inne formaty, hiper- i supermarkety notują wzrost udziału marki własnej w asortymencie w porównaniu z rokiem 2010, a dyskonty notują wyraźny spadek.

Jakiego rzędu są to spadki w przypadku dyskontów?

Zgodnie z informacjami z raportów Nielsena, średnie spadki udziałów sięgają ponad 5 proc. w stosunku do tego co jeszcze jakiś czas temu oferowały dyskonty. W niektórych przypadkach, sięgają nawet 10 proc.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • eskin 07-05-2012, 11:14:
i słusznie , bo tzw.marki wlasne nie budza zaufania.podejrzewa się , że pod tym haslem kryje sie sama badziew.
  • freeq 07-05-2012, 09:30:
Real nie obudzi się z ręką..., oni tam działają chyba jak zagubieni we mgle. Odstają coraz bardziej w dół w porównaniu z innymi sieciami.
  • John White 06-05-2012, 23:11:
A to spowolnienie "rozwoju" marek własnych detalistów, to wynik, paradoksalnie, zapomnienia o konsumentach, którzy coraz bardziej poddawani sa procesowi lekkiego ogłupiania przez "ofertę" na półce! Np.: dwa identyczne produkty zapakowane w dwa różne opakowania i wyposażone w dwie różne ceny...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.