REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor sieci Real: Dyskonty sprzedają coraz mniej produktów pod marką własną

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2012, 18:14
Dyrektor sieci Real: Dyskonty sprzedają coraz mniej produktów pod marką własną
Jarosław Moc, dyrektor Pionu Marki Własnej, Operacyjnego Wsparcia Sprzedaży i Zarządzania Cenami w Real Polska

- Obecnie asortyment dyskontów nie jest już tak jednolity jak jeszcze 3-4 lata temu. Jeszcze jakiś czas temu dyskonterzy sprzedawali niemal wszystkie towary pod marką własną, teraz systematycznie rosną tam udziały produktów markowych - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jarosław Moc, dyrektorem pionu marki własnej, operacyjnego wsparcia sprzedaży i zarządzania cenami w Real Polska.

REKLAMA

Z raportu Rabobanku wynika, że w ciągu najbliższych 15 lat globalny udział produktów żywnościowych pod marką własną sieci handlowych ulegnie podwojeniu i sięgnie 50 proc. światowego rynku handlu żywnością.

Na pewno w kategorii produktów spożywczych marki własne będą się rozwijały i z pewnością będzie to bardzo dynamiczny wzrost. Nie sądzę jednak, że osiągnie on poziom 50 proc. udziałów - aż tak optymistycznej wizji przyszłości marek własnych nie mam.

Dla każdej sieci marki własne to atrakcyjny produkt, bo pozwala wyróżnić się na rynku i przyciągnąć klientów. Dodatkowo sieć, będąc właścicielem marki może wpływać na jej jakość, skład, promocję. Pozwala też uniezależnić się od producentów, którzy jeśli chodzi o swoje brandy, kreują swoją politykę cenową i promocyjną, a finalna cena dla dystrybutora często zawiera wiele składników związanych z strategią producenta, które można ominąć tworząc marki własne uzyskując lepszą cenę zakupu.

Jak rynek marki własnej będzie rósł w najbliższych kilku lat? Teraz rośnie dwucyfrowo, a wartość całego rynku private label sięgnęła ok. 30 mld zł.

Myślę że rynek marki własnej będzie rósł w podobnym tempie jak dotychczas. Szczególnie, że dyskonty jakiś czas temu zmieniły strategie, a obecnie widać to coraz bardziej, że odchodzą od marek własnych. Obecnie asortyment dyskontów nie jest już tak jednolity jak jeszcze 3-4 lata temu. Jeszcze jakiś czas temu dyskonterzy sprzedawali niemal wszystkie towary pod marką własną, teraz systematycznie rosną tam udziały produktów markowych. Co ciekawe, dyskonty są obecnie jedynym kanałem dystrybucji, w którym spadają udziały marek własnych.

Wszystkie inne formaty, hiper- i supermarkety notują wzrost udziału marki własnej w asortymencie w porównaniu z rokiem 2010, a dyskonty notują wyraźny spadek.

Jakiego rzędu są to spadki w przypadku dyskontów?

Zgodnie z informacjami z raportów Nielsena, średnie spadki udziałów sięgają ponad 5 proc. w stosunku do tego co jeszcze jakiś czas temu oferowały dyskonty. W niektórych przypadkach, sięgają nawet 10 proc.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • eskin 07-05-2012, 11:14:
i słusznie , bo tzw.marki wlasne nie budza zaufania.podejrzewa się , że pod tym haslem kryje sie sama badziew.
  • freeq 07-05-2012, 09:30:
Real nie obudzi się z ręką..., oni tam działają chyba jak zagubieni we mgle. Odstają coraz bardziej w dół w porównaniu z innymi sieciami.
  • John White 06-05-2012, 23:11:
A to spowolnienie "rozwoju" marek własnych detalistów, to wynik, paradoksalnie, zapomnienia o konsumentach, którzy coraz bardziej poddawani sa procesowi lekkiego ogłupiania przez "ofertę" na półce! Np.: dwa identyczne produkty zapakowane w dwa różne opakowania i wyposażone w dwie różne ceny...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH