Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dyrektor Tesco: Działania na poziomie regionalnym zwiększą skalę zakupów i obniżą ceny w sklepach

- Oferta polskich producentów jest bardzo konkurencyjna. Jeśli chodzi o produkty spożywcze to ok. 80 proc. pochodzi z Polski - mówi Jerzy Glinka, dyrektor ds. zakupów Food Central Europe Tesco Polska.

Dyrektor Tesco: Działania na poziomie regionalnym zwiększą skalę zakupów i obniżą ceny w sklepach
Grzegorz Glinka, dyrektor ds. zakupów Food Central Europe Tesco Polska, fot. tesco

Autor: P.M., portalspozywczy.pl
Data: 17-01-2011, 21:59

Jest Pan dyrektorem niedawno powstałej regionalnej dywizji zakupowej Tesco, która ma koordynować i optymalizować zakupy towarów m.in. żywności dla sklepów działających w Europie Środkowej?

Projekt jest w miarę świeży i ma na celu wykorzystanie synergii zakupów między wszystkimi krajami i - patrząc na funkcjonalność produktu - ta zbieżność jest bardzo duża, nawet z Turcją. Europa Środkowa - ze względu na brak barier wewnątrz UE - jest idealnym terytorium, aby taki projekt przeprowadzić.

Obojętnie w jakim kraju jesteśmy - zawsze zaczynamy od klienta. Z racji tego, że w większości posługujemy się takimi samymi produktami, staramy się ustalić, która gama jest wspólna dla wszystkich. Celem jest zaproponowanie gamy podstawowej, która będzie wspólna i gamy lokalnej, która wyróżnia te kraje. W gamie wspólnej chcemy skorzystać z możliwości siły zakupu i obniżać ceny. W ten sposób chcemy być konkurencyjni w stosunku do dość licznej konkurencji.

Wymierną korzyść możemy odnieść również dlatego, że mamy olbrzymią flotę samochodową, a po integracji będziemy w stanie znacznie zmniejszyć ilość pojazdów. Będzie to więc miało wpływ także na naszą politykę proekologiczną.

Jakie są efekty?

Pierwsze działania podjęliśmy w dziale przemysłowym. Efekty są już widoczne - F&F i Cherokee - jako brandy Tesco są w tej chwili wspólne dla nas wszystkich. Kolejne działania przeprowadzamy w przypadku brandu Technika oraz spożywczych marek własnych. Mamy kilka filarów marki własnej, które chcemy rozwijać w całej Europie w tym samym czasie.

Możemy się już pochwalić, że oferta polskich producentów jest bardzo konkurencyjna. Jeśli chodzi o produkty spożywcze to ok. 80 proc. pochodzi z Polski. Wiele firm, które skorzystały z naszej oferty osiągnęło sukces. Przykładem jest choćby Delicpol, która produkuje w tej chwili ciastka dla całej Europy. Obecnie wspólnych produktów jest ok. 650, a 250 jest już w Tesco w Wielkiej Brytanii.

Poprzez wykorzystanie takich właśnie możliwości chcemy utrzymywać stabilną jakość, dobre opakowania oraz zaproponować atrakcyjne oferty zarówno dla klientów z grubszym, jak i chudszy portfelem. Dla tych pierwszych dedykujemy serię Tesco Value. Z kolei marka dyskontowa Tesco dobrze radzi sobie z takimi sklepami, jak Lidl, Biedronka czy Aldi.

KOMENTARZE (3)

  • ojciec derektor 2011-01-17 21:54:02
    żenada, i jeszcze raz żenada, z całym szacunkiem - Delicpol - podróba delicji Wedla (też już nie polskiego).....Pan G. to mistrz papierowego zarządzania, widocznie Angole tak lubią... heheheheheh
  • jasiu 2011-01-18 09:25:06
    to znaczy że nie sprowadzacie niemieckiej wieprzowiny i innych produktów z dodatkiem .....???? w trosce o zdrowie to skąd macie mięso bo ludzie [pracownicy] mówią że.......
  • Tez nie Grzegorz. 2011-01-18 21:36:22
    To jest Jerzy Glinka w angielskim srodowisku nazywany George Glinka.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.