Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyrektor Tesco Turcja: Chcemy wprowadzać polskie produkty na rynek turecki

- Z wieloma polskimi producentami prowadzimy zaawansowane rozmowy dotyczące eksportu ich produktów na rynek turecki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Murat Saglik, dyrektor handlowy Tesco Turcja.

Dyrektor Tesco Turcja: Chcemy wprowadzać polskie produkty na rynek turecki
Na zdjęciu (od lewej): Murat Saglik, dyrektor handlowy Tesco Turcja oraz Zafer Caglayan, minister handlu zagranicznego Turcji

Tesco Polska ma potężne plany inwestycyjne na roku 2011 i lata następne. Jak to przełoży się na współpracę między tureckim i polskim oddziałem sieci?

Planowane inwestycje wpłyną bardzo pozytywnie na współpracę między spółkami Tesco. Szczególnie, że nie tylko w Polsce, ale także w wielu innych rajach na świecie Tesco ma duże plany związane z otwieraniem nowych sklepów.

To także przekłada się na wyniki, rocznie sprzedaż towarów rośnie o ok. 110 proc. To duża szansa dla tureckich dostawców, ale nie tylko. Skorzystają z tego również tysiące producentów z całego świata, w tym także z Polski. Mam nadzieję, że to przyczyni się do znaczonego zwiększenia obrotów handlowych między Polską i Turcją. Naszym celem jest zarówno wprowadzanie artykułów tureckich do Polski, jak i wyrobów polskich do tureckich sklepów. To nasz priorytet.

Poczyniliśmy już pewne kroki w tej sprawie. Rynek został przebadany pod kątem tego, które produkty z Polski mogą być atrakcyjne dla tureckiego konsumenta.

Jakie są efekty przeprowadzonych analiz?

W tej chwili mogę powiedzieć, że już zaczęliśmy wprowadzać na nasz rynek napoje energetyzujące Tiger firmy Foodcare, i chcemy systematycznie zwiększyć ich ilość. Z wieloma innymi polskimi producentami prowadzimy zaawansowane rozmowy dotyczące eksportu ich produktów na rynek turecki.

Jak szybko rośnie sprzedaż energetyków w tureckim Tesco?

Nie mogę podać dokładnych liczb, m.in. dlatego że sprzedaż ruszyła niedawno. Mogę jednak powiedzieć, że nasi klienci są bardzo zadowoleni i bardzo im Tiger posmakował.

Jak sytuacja wygląda w przypadku innych produktów? Co z Turcji trafi do Polski, a jakie towary z Polski do tureckich sklepów Tesco?

Nie chciałbym mówić w tej chwili o szczegółach. Do polskich sklepów trafiły już m.in. tureckie cytrusy, ryby i chałwa. Duże możliwości współpracy widzimy także poza kategorią spożywczą. Będziemy przyglądać się polskim sklepom i ich asortymentowi, a następnie rozmawiać z kolegami z polskiego oddziału na temat możliwości rozwijania współpracy.

Jeszcze raz chcę podkreślić, że naszym celem jest wzajemna wymiana, a nie tylko wprowadzenie tureckich produktów na półki polskich sklepów.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Murat Saglik RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    Turcja RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT    /    cytrusy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.