REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor w KPMG: Handel detaliczny i hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2013, 16:14
Dyrektor w KPMG: Handel detaliczny i hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy
Piort Grauer, dyrektor działu corporate finance w firmie doradczej KPMG fot. PTWP

Handel detaliczny i handel hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy. Handel detaliczny rośnie i ma pozytywne perspektywy rozwoju, zaś handel hurtowy się kurczy. W detalu konsolidacja postępuje, a w handlu hurtowym dopiero raczkuje - ocenia ekspert firmy doradczej KPMG.

REKLAMA

- Handel detaliczny i hurtowy to dziś dwa inne światy. Handel detaliczny rośnie i ma pozytywne perspektywy rozwoju, a handel hurtowy stopniowo się kurczy - mówił Piort Grauer, dyrektor działu corporate finance w firmie doradczej KPMG podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- W handlu detalicznym konsolidacja postępuje, a w hurcie dopiero raczkuje - dodał.

- Z perspektywy inwestorów handel detaliczny to atrakcyjny i jeden z bezpieczniejszych rynków w stosunku do innych sektorów gospodarki, w których inwestorzy lokują swoje pieniądze - powiedział również Grauer.

Dodał, że to inwestorzy finansowi aktywnie poszukują celów do przejęcia.

- Inwestorzy finansowi aktywnie poszukują celów do przejęcia. Widać rosnące zainteresowanie sieciami lokalnymi i regionalnymi, następuje konsolidacja i duże sieci przejmują sieci lokalne czy regionalne - mówił Grauer.

- Jeśli chodzi o hurt, to kluczowym kryterium inwestycyjnym jest skala. W hurcie tylko to się liczy i to może być atrakcyjny element dla inwestorów - dodał.

Przypomniał też, że kluczowe transakcje w Polsce w ostatnich latach to tegoroczne przejęcie Reala przez Auchan, w ubiegłym roku wojna o Eko Holding między funduszem Advent a Mid Europa Partners, a wcześniej przejęcie Tradisu przez Eurocash.

Podkreślał, że w ostatnich latach najszybciej rósł sektor supermarketów i dyskontów (o 11-15 proc. rocznie), wolniej sektor hipermarketów (4,6 proc.), a jeszcze wolniej handel tradycyjny.

- Dla rozwoju istotne są takie czynniki jak format, lokalizacja, otoczenie, czy też najbliższa konkurencja w obszarze lokalizacji - mówił Grauer.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH