Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor w KPMG: Handel detaliczny i hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2013, 16:14
Dyrektor w KPMG: Handel detaliczny i hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy
Piort Grauer, dyrektor działu corporate finance w firmie doradczej KPMG fot. PTWP

Handel detaliczny i handel hurtowy w Polsce to dziś dwa inne światy. Handel detaliczny rośnie i ma pozytywne perspektywy rozwoju, zaś handel hurtowy się kurczy. W detalu konsolidacja postępuje, a w handlu hurtowym dopiero raczkuje - ocenia ekspert firmy doradczej KPMG.

- Handel detaliczny i hurtowy to dziś dwa inne światy. Handel detaliczny rośnie i ma pozytywne perspektywy rozwoju, a handel hurtowy stopniowo się kurczy - mówił Piort Grauer, dyrektor działu corporate finance w firmie doradczej KPMG podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- W handlu detalicznym konsolidacja postępuje, a w hurcie dopiero raczkuje - dodał.

- Z perspektywy inwestorów handel detaliczny to atrakcyjny i jeden z bezpieczniejszych rynków w stosunku do innych sektorów gospodarki, w których inwestorzy lokują swoje pieniądze - powiedział również Grauer.

Dodał, że to inwestorzy finansowi aktywnie poszukują celów do przejęcia.

- Inwestorzy finansowi aktywnie poszukują celów do przejęcia. Widać rosnące zainteresowanie sieciami lokalnymi i regionalnymi, następuje konsolidacja i duże sieci przejmują sieci lokalne czy regionalne - mówił Grauer.

- Jeśli chodzi o hurt, to kluczowym kryterium inwestycyjnym jest skala. W hurcie tylko to się liczy i to może być atrakcyjny element dla inwestorów - dodał.

Przypomniał też, że kluczowe transakcje w Polsce w ostatnich latach to tegoroczne przejęcie Reala przez Auchan, w ubiegłym roku wojna o Eko Holding między funduszem Advent a Mid Europa Partners, a wcześniej przejęcie Tradisu przez Eurocash.

Podkreślał, że w ostatnich latach najszybciej rósł sektor supermarketów i dyskontów (o 11-15 proc. rocznie), wolniej sektor hipermarketów (4,6 proc.), a jeszcze wolniej handel tradycyjny.

- Dla rozwoju istotne są takie czynniki jak format, lokalizacja, otoczenie, czy też najbliższa konkurencja w obszarze lokalizacji - mówił Grauer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.