Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Żabki na VI FRSiH: Rynek sklepów convenience jest niezwykle obiecujący

  • Autor: pm, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2013, 19:08
Dyrektor Żabki na VI FRSiH: Rynek sklepów convenience jest niezwykle obiecujący
Przemysław Kijewski, dyrektor strategii i marketingu, Żabka Polska

- Chcemy mieć 9 tys. sklepów na polskim rynku, zarówno Żabek, jak i Freshmarketów - powiedział podczas Przemysław Kijewski, dyrektor strategii i marketingu, Żabka Polska podczas panelu "Convenience - globalny trend w Polsce" w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Jak potwierdził, Żabka Polska to na dzień dzisiejszy niekwestionowany lider na rynku sklepów convenience. Obecnie Żabka ma w Polsce ponad 3 tys. sklepów.

- Z naszej perspektywy rynek sklepów convenience jest niezwykle obiecujący patrząc choćby na rozwój organiczny naszej sieci Żabka i Freshmatket. I tak w 2012 r. otworzyliśmy 366 nowych sklepów, co daje ponad jeden na dzień. Na ten rok zapowiadamy 400 otwarć i chcemy przyspieszyć w kolejnych latach. Rynek będzie wzrastał, więc my chcemy zająć na nim znaczącą pozycję - komentował Przemysław Kijewski.

Dyrektor Żabki powiedział, że od 7-8 lat sprzedaż w sklepach spółki wzrasta dwucyfrowo. - Pierwsze 9 miesięcy 2013 r. przyniosło nam wzrost sprzedaży o 18 proc., a like-for-like - zdecydowanie powyżej rynku - podał Kijewski.

Jak dodał, spółka stale inwestuje w swoje sklepy. - Wsłuchujemy się w potrzeby klientów i dostosowujemy do nich nasz layout, wyposażenie czy asortyment. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do oferty choćby marki własne czy koncept Żabka Cafe. Zbliżamy się więc do klasycznego convenience, jaki znamy z rynków azjatyckich czy ze Stanów Zjednoczonych - komentował dyrektor Żabki.

Sklepy Żabka posiadają w swoim asortymencie ok. 400 produktów marki własnej. - Stanowią one dość istotny udział w strukturze sprzedaży. W ciągu najbliższych dwóch lat chcemy dojść do poziomu 20 proc. udziału marki własnej w sprzedaży - przyznał Przemysław Kijewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mirek 20-12-2013, 16:17:
Sieć rośnie jak na drożdżach! Przejęcia małych sieci to jedyna metoda na wzrost. Już nikt nie jest zainteresowany podejmowaniem współpracy. Propozycja "współpracy" za 3% od 100 tys. zł miesięcznego obrotu plus nagroda 2 tys. zł Koszty 3 pracowników po 1200 zł, przeterminowane produkty i kradzieże ok 1000 zł miesięcznie inne koszty tel, ubezpieczenie i wiele innych. Gdzie zysk dla ajenta? Wydany na reklamę i do kieszeni funduszu. Ta sieć to przykład skrajnego wyzysku!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH