Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskont Czerwona Torebka nie był w stanie zbliżyć się z poziomem cen do konkurentów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 23-04-2015, 14:50
Dyskont Czerwona Torebka nie był w stanie zbliżyć się z poziomem cen do konkurentów

22 kwietnia Grupa Czerwona Torebka ogłosiła, że wycofuje się z projektu handlowego Dyskont Czerwona Torebka i zamyka placówki. Z ostatniego monitoringu Koszyka cen wynika, że jedną z przyczyn upadku sieci mógł być brak możliwości zbliżenia się z poziomem cen do głównych konkurentów: Biedronki, Lidla, Netto i Aldiego oraz brak w ofercie sieci marek własnych.

Poniżej przedstawiamy porównanie cen w głównych sieciach dyskontowych względem sieci Dyskont Czerwona Torebka.

Lidl w połowie kwietnia przedstawił ofertę cenową na poziomie 254,61 zł, czyli o 1 zł taniej niż pod koniec marca i o 15 zł taniej niż w marcu 2014. W Lidlu na przestrzeni ostatniego miesiąca potaniały jaja i obowiązywała promocyjna cena schabu. Podrożały zaś jabłka i pomidory. 

W sieci Netto za 50 produktów zapłacimy 256 zł, względem 270,72 miesiąc temu i 270 zł w marcu 2014. Obniżki cen o ok. 14 zł w Netto to efekt tańszego jogurtu Jogobella, schabu, szamponu Shauma, szynki Balcerzak, pomarańczy i pieczarek, które sprzedawane były w kwietniu w promocji. Droższe niż miesiąc temu były w Netto masło, jabłka i papryka. Jednocześnie na półki wrócił papier makulaturowy, co także wpłynęło na obniżenie sumy płaconej za zakupy.

W Biedronce podobne zakupy kosztują obecnie 259,89 zł, czyli o 2 zł drożej niż w marcu br. i 12 zł taniej niż w kwietniu 2014 r. W Biedronce na przestrzeni ostatniego miesiąca potaniał jogurt Jogobella i pieczarki, podrożały zaś pomidory i papryka.

W sieci Aldi obecnie za 50 produktów z Koszyka kosztuje 264,98 zł czyli niemal tyle samo co w marcu 2015 i taniej o ok. 9 zł względem marca 2014. W sieci Aldi na przestrzeni miesiąca potaniał ser gouda, podrożały zaś ziemniaki, papryka i pomarańcze.

Z kolei Dyskont Czerwona Torebka w kwietniu proponował zakupy 50 produktów w cenie od 286,13 do 286,49 zł w zależności od miasta. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 279,65 zł w Trójmieście do 280,79 zł w Bydgoszczy. Rok temu było to odpowiednio od 283,92 zł (kwiecień 2014r.) i 276,50 zł (marzec 2014r). W czasie kwietniowego badania na półkach sieci brakowało już wielu produktów, m.in. wędlin, mięs oraz nabiału. Na przestrzeni roku sieci nie udało się dogonić konkurentów pod względem cen i zawsze różnica wahała się między 20 a 30 zł przy zakupie 50 produktów, co pozycjonowało ją cenowo raczej jako delikatesy niż dyskont. Sieć z założenia nie oferowała marek własnych, na początku także nie zamierzała sprzedawać produktów świeżych: pieczywa, wędlin, mięs, owoców czy warzyw. Po czterech miesiącach zmieniono jednak koncepcję i wprowadzono te towary do sklepów, jako odpowiedź na zapotrzebowanie klientów. Po uruchomieniu 38 z 80 planowanych na koniec 2014 roku firma, zamknęła projekt. Spółka Dyskont Czerwona Torebka w 2014 roku osiągnęła przychody w wysokości 46 mln zł. Strata odnotowana przez sieć 37. dyskontów wyniosła 25,9 mln zł.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzono w weekend 17-19 kwietnia 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • psychofanCzT 23-04-2015, 17:05:
Nastąpiło to na co czekali wszyscy obeznani z branżą - nie udał się wałek giełdowy Pana Ś (siedzi na wszelki wypadek w CH). Dyskont bez marki własnej - eksperyment na skalę światową. Ciekawe ilu utopionych (bo majątku spółka nie ma żadngo zapasy zapewne zastawione pod kredyt, wyposażenie w leasingu, lokale w najmie). Dlatego szybko wyprowadzili Małpkę z tego bajzlu - bo wierzyciele weszliby im na akcje. Ale i tak czuję że co szybsi i obrotniejsi coś szarpną Panu Ś. Generalnie - koniec epoki - juz jest dla inwestorów niewiarygodny - już nic tu nie zdziała.
  • kkiikkkiikkkikkikik 23-04-2015, 16:18:
dla klientów nie ma czegoś takiego jak dyskont, to nazewnictwo utrzymuje się jedynie w branży i nie odzwierciedla rzeczywistości

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH