Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskont Czerwona Torebka nie był w stanie zbliżyć się z poziomem cen do konkurentów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 23-04-2015, 14:50
Dyskont Czerwona Torebka nie był w stanie zbliżyć się z poziomem cen do konkurentów

22 kwietnia Grupa Czerwona Torebka ogłosiła, że wycofuje się z projektu handlowego Dyskont Czerwona Torebka i zamyka placówki. Z ostatniego monitoringu Koszyka cen wynika, że jedną z przyczyn upadku sieci mógł być brak możliwości zbliżenia się z poziomem cen do głównych konkurentów: Biedronki, Lidla, Netto i Aldiego oraz brak w ofercie sieci marek własnych.

Poniżej przedstawiamy porównanie cen w głównych sieciach dyskontowych względem sieci Dyskont Czerwona Torebka.

Lidl w połowie kwietnia przedstawił ofertę cenową na poziomie 254,61 zł, czyli o 1 zł taniej niż pod koniec marca i o 15 zł taniej niż w marcu 2014. W Lidlu na przestrzeni ostatniego miesiąca potaniały jaja i obowiązywała promocyjna cena schabu. Podrożały zaś jabłka i pomidory. 

W sieci Netto za 50 produktów zapłacimy 256 zł, względem 270,72 miesiąc temu i 270 zł w marcu 2014. Obniżki cen o ok. 14 zł w Netto to efekt tańszego jogurtu Jogobella, schabu, szamponu Shauma, szynki Balcerzak, pomarańczy i pieczarek, które sprzedawane były w kwietniu w promocji. Droższe niż miesiąc temu były w Netto masło, jabłka i papryka. Jednocześnie na półki wrócił papier makulaturowy, co także wpłynęło na obniżenie sumy płaconej za zakupy.

W Biedronce podobne zakupy kosztują obecnie 259,89 zł, czyli o 2 zł drożej niż w marcu br. i 12 zł taniej niż w kwietniu 2014 r. W Biedronce na przestrzeni ostatniego miesiąca potaniał jogurt Jogobella i pieczarki, podrożały zaś pomidory i papryka.

W sieci Aldi obecnie za 50 produktów z Koszyka kosztuje 264,98 zł czyli niemal tyle samo co w marcu 2015 i taniej o ok. 9 zł względem marca 2014. W sieci Aldi na przestrzeni miesiąca potaniał ser gouda, podrożały zaś ziemniaki, papryka i pomarańcze.

Z kolei Dyskont Czerwona Torebka w kwietniu proponował zakupy 50 produktów w cenie od 286,13 do 286,49 zł w zależności od miasta. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 279,65 zł w Trójmieście do 280,79 zł w Bydgoszczy. Rok temu było to odpowiednio od 283,92 zł (kwiecień 2014r.) i 276,50 zł (marzec 2014r). W czasie kwietniowego badania na półkach sieci brakowało już wielu produktów, m.in. wędlin, mięs oraz nabiału. Na przestrzeni roku sieci nie udało się dogonić konkurentów pod względem cen i zawsze różnica wahała się między 20 a 30 zł przy zakupie 50 produktów, co pozycjonowało ją cenowo raczej jako delikatesy niż dyskont. Sieć z założenia nie oferowała marek własnych, na początku także nie zamierzała sprzedawać produktów świeżych: pieczywa, wędlin, mięs, owoców czy warzyw. Po czterech miesiącach zmieniono jednak koncepcję i wprowadzono te towary do sklepów, jako odpowiedź na zapotrzebowanie klientów. Po uruchomieniu 38 z 80 planowanych na koniec 2014 roku firma, zamknęła projekt. Spółka Dyskont Czerwona Torebka w 2014 roku osiągnęła przychody w wysokości 46 mln zł. Strata odnotowana przez sieć 37. dyskontów wyniosła 25,9 mln zł.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzono w weekend 17-19 kwietnia 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • psychofanCzT 23-04-2015, 17:05:
Nastąpiło to na co czekali wszyscy obeznani z branżą - nie udał się wałek giełdowy Pana Ś (siedzi na wszelki wypadek w CH). Dyskont bez marki własnej - eksperyment na skalę światową. Ciekawe ilu utopionych (bo majątku spółka nie ma żadngo zapasy zapewne zastawione pod kredyt, wyposażenie w leasingu, lokale w najmie). Dlatego szybko wyprowadzili Małpkę z tego bajzlu - bo wierzyciele weszliby im na akcje. Ale i tak czuję że co szybsi i obrotniejsi coś szarpną Panu Ś. Generalnie - koniec epoki - juz jest dla inwestorów niewiarygodny - już nic tu nie zdziała.
  • kkiikkkiikkkikkikik 23-04-2015, 16:18:
dla klientów nie ma czegoś takiego jak dyskont, to nazewnictwo utrzymuje się jedynie w branży i nie odzwierciedla rzeczywistości

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.