REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyskonty coraz częściej szukają prestiżowych lokalizacji

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-09-2014, 14:40
Dyskonty coraz częściej szukają prestiżowych lokalizacji
Agnieszka Górnicka, prezes, Inquiry Market Research

Choć jeszcze niedawno było to nie do pomyślenia, dyskonty w centrach handlowych i w prestiżowych lokalizacjach powoli przestają nas dziwić. Od kilku lat jesteśmy świadkami, jak największe sieci dyskontów spożywczych, Biedronka i Lidl, przekształcają ofertę, wystrój sklepu i komunikację tak, aby przyciągnąć zamożniejszych klientów - wyjaśnia Agnieszka Górnicka, prezes, Inquiry Market Research.

REKLAMA

Szczególnie Biedronka eksperymentuje z doborem lokalizacji; nikogo już nie zaskoczy szyld tej sieci zamożnych dzielnicach i centrach dużych miast. Niektóre otwarcia Biedronki odbijają się echem w mediach, ostatnio na przykład było głośno o nowej Biedronce na skrzyżowaniu Nowego Świat i ul. Świętokrzyskiej w Warszawie. Największym zaskoczeniem była chyba jednak Biedronka w pasażu sąsiadującym z hotelem Hilton.

Jeśli chodzi o centra handlowe, to wejście dyskontów było nieuniknione i jest logicznym następstwem rozwoju polskiego rynku. Gdy wziąć pod uwagę, że 80 proc. Polaków kupuje w dyskontach, to nie można się dziwić, że centra handlowe chcą pozyskać tak atrakcyjnego najemcę. Liczba centrów handlowych, których lokuje się dyskont, może w niedługim czasie sięgnąć 50. Zauważmy, ze duże hipermarkety przestały być magnesem przyciągającym klientów do centrów handlowych. Ich obroty spadają, a klienci wolą robić zakupy spożywcze w mniejszych sklepach. W rezultacie rola hipermarketu jako kluczowego najemcy maleje, natomiast centra handlowe szukają innych operatorów spożywczych, by przyciągnąć klientów.

Z drugiej strony, centra handlowe starają się różnicować ofertę i dostosowywać ją do lokalnego rynku. Tylko największe miasta mają dostatecznie dużo zamożnych mieszkańców, by utrzymać centra handlowe pokroju warszawskiej Arkadii lub Galerii Kazimierz w Krakowie; w wielu mniejszych
miastach dyskont jest jedynym logicznym wyborem, biorąc pod uwagę siłę nabywczą mieszkańców.

Wprowadzenie dyskontu jako operatora spożywczego jest dla klientów centrum handlowego sygnałem, że będą mogli tam zrobić niedrogie zakupy. Lidl i Biedronka kojarzone są z niskimi cenami i dobrą jakością, nawet jeśli inne sklepy oferują analogiczne produkty taniej, co często można zaobserwować w koszyku dlahandlu.pl.

Dla dyskontów najważniejsze jest, by być blisko klienta. Lokalizacja w centrum handlowym, szczególnie jeśli jest to niewielkie centrum w mniejszym mieście lub na osiedlu może zaowocować wzrostem liczby klientów i atrakcyjności całego centrum. Jednak zanim podejmiemy decyzję
o współpracy z siecią dyskontową, musimy rozważyć, na ile pasuje to do ogólnej koncepcji doboru najemców - uważa Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research.

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wioletta 09-09-2014, 21:13:
To zaprzecza idei lokowania dyskontów poza prestiżowymi miejscami. To nie jest ich lokalizacja. Nie chcemy niszczącego nasz rynek rajdu Biedronki ; niszczącego naszych rodzimych handlowców i producentów, którym narzuca się ceny "by sprzedać".

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH