Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty Czerwona Torebka nie wytrzymały konkurencji

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 22-05-2015, 15:08

Przyczyny szybkiego wycofania się z rynku sieci Dyskont Czerwona Torebka są zapewne złożone, ale jedną z istotnych jest lokalizacja sklepów. Operator wybrał bardzo konkurencyjne miejscowości, silnie spenetrowane przez inne dyskonty - wynika z analizy ekspertów firmy Market Side przeprowadziła case study sklepów Czerwona Torebka.

Według raportu "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych" lokalizacja sklepów w Gorzowie Wielkopolskim (na koniec 2013 r. działały tam 23 dyskonty), Słupsku (20 dyskontów) czy nawet w mniejszych miastach, takich jak Wolsztyn (5 dyskontów) lub Szprotawa (4 dyskonty) wydaje się mało przemyślaną decyzją. W 25 sklepach na 31 działających w zasięgu do 500 metrów działał inny sklep dyskontowy (wskaźnik 81 proc., przy średniej dla wszystkich dyskontów 38 proc,).

Gdyby sklepy Czerwonej Torebki znalazły się w miastach o konkurencji na poziomie choćby przeciętnej dla danej kategorii miast, to sieć mogłaby liczyć na dodatkowe 250 tys. transakcji miesięcznie (zakładając działanie samego konceptu na poziomie średniej dla rynku).

Biorąc pod uwagę miasta pow. 500 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep dla Polski wynosi 10,8 tys., dla lokalizacji Czerwonej Torebki - 8,2 tys., co daje różnicę 2,6 tys.. W takich miastach Czerwona Torebka umiejscowiła 2 sklepy.

W mieście o wielkości 201-500 tys. mieszkańców średnia wynosi 7,9 tys. a dla Czerwonej Torebki 7,4 tys. Spółka zbudowała 4 sklepy w takich lokalizacjach.

W mieście o wielkości 101-200 tys. mieszkańców średnia wynosi 7,7 tys. a dla Czerwonej Torebki 7 tys. Spółka ma 5 sklepów w takich lokalizacjach.

W mieście 51-100 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep to 6,9 tys. , w przypadku Czerwonej Torebki - 5 tys. Spółka zbudowała 5 sklepów w takich miejscowościach.

W miejscowości 20-50 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep wynosi 6,4 tys., a dla Czerwonej Torebki - 5,4 tys. Spółka zbudowała 10 sklepów w takich miejscowościach.

Natomiast w miejscowościach liczących 10-20 tys. mieszkańców średnia populacja na sklep wynosi 5 tys., a dla Czerwonej Torebki - 3 tys. Spółka zbudowała 3 sklepy w takich miejscowościach.

Przypomnijmy, w kwietniu br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki zależnej - Dyskont Czerwona Torebka - podjęło uchwałę o jej rozwiązaniu i przeprowadzeniu postępowania likwidacyjnego.

Zarząd spółki wyjaśniał, iż decyzja o likwidacji została podjęta z uwagi na odchylenia od realizacji przyjętych założeń ekonomicznych dla sieci sklepów dyskontowych. - Podejmując powyższą decyzję wzięto również pod uwagę, iż agresywna walka cenowa w tym segmencie rynku powoduje zwiększenie zapotrzebowania na środki finansowe, których zaangażowanie mimo wszystko nie gwarantuje uzyskania zadowalającej stopy zwrotu z inwestycji - podsumowała wtedy spółka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH