Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty i sklepy convenience to najbardziej perspektywiczne kanały sprzedaży

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2017, 14:35
Dyskonty i sklepy convenience to najbardziej perspektywiczne kanały sprzedaży

W 2016 r. rynek spożywczy w Polsce wzrósł o 3,8% r/r, do 253,8 mld zł. W tym samym okresie kanały dyskontowy oraz convenience rosły w ponad dwukrotnie szybszym tempie. Prognozy zaprezentowane w najnowszym raporcie PMR „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2017” wskazują, że taka tendencja będzie się utrzymywać co najmniej do końca okresu objętego prognozą (lata 2017-2022) - informuje firma PMR.

Jak podaje firma PMR, wysokim wzrostom sprzedaży w wymienionych wyżej kanałach sprzyjać będą zmiany w zwyczajach konsumentów, którzy coraz częściej preferują dokonywanie mniejszych i częstszych zakupów w sklepach położonych blisko domu lub pracy ponad cotygodniowe wyprawy do hipermarketów. Konsumenci coraz częściej decydują się także na robienie w dyskontach zakupów kompleksowych, a nawet niespożywczych, czemu sprzyja rosnący asortyment tego typu sklepów. Nie bez powodu dwa pierwsze miejsca na liście sklepów, w których badani przez PMR robią zakupy zajęły Biedronka i Lidl, regularnie odwiedzane przez odpowiednio 61% i 29% respondentów.

Zmiany w przyzwyczajeniach konsumentów wpływają także na dynamicznie rosnącą popularność sklepów convenience. To specyficzny rodzaj małych sklepów spożywczych, które zaprojektowane zostały przede wszystkim z myślą o centrach wielkich miast. Posiadają dłuższe godziny otwarcia, ofertę gastronomiczną a także proponują dodatkowe usługi, takie jak np. możliwość opłacenia rachunków. Sklepy typu convenience zyskiwać będą dzięki zmianom w charakterystyce konsumpcji (brak czasu na samodzielne przygotowanie posiłków, korzystanie z oferty dań gotowych i gastronomii), a z drugiej dzięki zmianom demograficznym (rosnąca liczba małych, nawet jednoosobowych gospodarstw domowych), które skutkują dokonywaniem mniejszych zakupów - informuje firma PMR.

O tym, że format convenience jest uważany za bardzo przyszłościowy może świadczyć fakt, że na początku 2017 r. lider tego kanału, Żabka Polska (właściciel sieci Żabka i Freshmarket) stał się bohaterem największej, szacowanej na 1,1 mld €, transakcji przejęcia w historii rynku spożywczego. Warto także podkreślić, że właściwie każdy większy gracz na rynku spożywczym testował lub ma w planach testy sklepu w formacie convenience. Rok 2016 pokazał także jaki będzie kierunek zmian w tym kanale – praktycznie wszyscy gracze postawili na rozszerzenie oferty gastronomicznej oraz dań gotowych - podaje PMR.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 773) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH