REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyskonty konkurują także z drogeriami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-02-2016, 08:46
Dyskonty konkurują także z drogeriami
fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Po kosmetyki Polacy chodzą nie tylko do drogerii. Drogeriom i marketom rośnie konkurent, którym są dyskonty. Kosmetyki podbijają też internet - wynika z raportu firmy badawczej PMR. Struktura miejsc gdzie konsumenci dokonują najczęściej zakupu kosmetyków jest stabilna i nie ulega zmianom w czasie. Z jednym wyjątkiem – od trzech lat dyskonty pną się w górę poszerzając swój udział w sprzedaży kosmetyków.

REKLAMA

Według PMR dyskonty od kilku lat w statystykach pną się w górę — w badania z 2014 r. zajmowały siódme miejsce, rok temu były czwarte, a w 2016 r. wskoczyły na podium, na trzecie miejsce.

Najbardziej popularnym miejscem zakupów kosmetyków są drogerie (79 proc.). W tych punktach częściej dokonują zakupów kobiety (86 proc.), niż mężczyźni (67 proc.). Popularność drogerii jako miejsca zakupów wzrasta wraz z wykształceniem (od 66 proc. wśród osób z wykształceniem podstawowym do 89 proc. w wyższym) i dochodami (74 proc. wśród osób z dochodami do 1 000 zł, 87 proc. z dochodami powyżej 2 000 zł).

Kolejnym popularnym miejscem zakupu kosmetyków według respondentów są hipermarkety. Kosmetyki kupuje w nich blisko 25 proc. badanych.

Na trzecim miejscu dyskonty, które w ostatnich latach mocno poszerzyły oferty kosmetyków zarówno tych markowych jak i pod markami własnymi. W zeszłorocznej edycji dyskonty zajmowały czwarte miejsce w tym zestawieniu, a w edycji z 2014 r. dopiero siódme. To dowodzi, że strategia wprowadzenia szerszej oferty kosmetycznej była dobrym posunięciem i przyniosła spodziewane efekty.

Z raportu PMR wynika, że udział dyskontów w rynku kosmetycznym wzrósł z 6 proc. w 2010 roku do 10,5 proc. w 2015.

Dyskonty przyciągają nie tylko atrakcyjną ceną, ale też coraz bardziej rozbudowaną ofertą. Biedronka, największy sklep dyskontowy liczący obecnie około 2,7 tys. placówek, w ostatnich latach mocno poszerzyła pielęgnacyjną ofertę. Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci, zapowiada rozwój tej kategorii. Od kilku lat Portugalczycy próbują też sił na polskim rynku drogeryjnym — z siecią Hebe.

 - W najbliższych dwóch latach spodziewamy się dalszego wzrostu dyskontów kosztem drogerii, ale także i hipermarketów czy w końcu supermarketów (są w podobnych lokalizacjach), do czego będzie się przyczyniać ich ekspansja, szersza oferta kosmetyczna oraz rosnące zaufanie społeczeństwa do marek własnych. W późniejszym okresie (2018/2019) gwałtowny wzrost dyskontów wyhamuje - informuje PMR.

- Oczekiwana poprawa sytuacji finansowej polskich konsumentów i wzrost ich siły nabywczej będą sprzyjać zwiększaniu wydatków na kosmetyki ze średniej i wyższej półki cenowej, których najszersza oferta dostępna jest właśnie w drogeriach. Ponadto dyskonty nie będą w stanie w nieskończoność poszerzać swojej oferty kosmetycznej, gdyż są mocno ograniczone powierzchnią handlową. W związku z tym przyrost oferty w niedługim czasie przestanie podbijać wzrosty sprzedaży kosmetyków w tym kanale - czytamy w raporcie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 742) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 780 284)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH