Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty odbierają klientów sieciom hiper- i supermarketów oraz sklepów osiedlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2009, 14:15

W ciągu czterech lat wydatki Polaków w tego rodzaju placówkach zwiększą się z 14 do ponad 20 mld zł rocznie. Liczba dyskontów zwiększy się natomiast w ciągu najbliższych dwóch lat do prawie 2,3 tys. z obecnych 1,7 tys. - informuje firma Dun and Bradstreet Poland.

- W kolejnych latach kolejnych nastąpi dalsza ekspansja dyskontów odbijających klientów zarówno luksusowym delikatesom, sklepom osiedlowym jak również i hipermarketom. Magnesem, który przyciąga są zdecydowanie niższe ceny. W trudnym czasie kryzysu stanowi to podstawowe kryterium wyboru konsumentów - mówi Tomasz Starzyk, specjalista z firmy analitycznej Dun and Bradstreet Poland.

Starzyk zaznacza, że na rynku widać w niemal wszystkich branżach to, że w czasie recesji najlepiej radzą sobie te firmy, które odpowiednio wcześnie zareagowały i segmentują swój towar zarówno na najwyższej jak również na najniższej półce sprzedażowej.

- Wydaje się, że w okresie spowolnienia gospodarczego najlepiej radzą sobie duże sieci sklepów spożywczych. Potwierdzeniem tego faktu jest Biedronka, która obecnie liczy ponad 1410 sklepów zlokalizowanych zarówno w dużych, jak i małych miastach na terenie całej Polski. Sklepy codziennie odwiedza ponad 2 mln klientów - mówi Tomasz Starzyk.

Według danych Dun and Bradstreet Poland. portugalska sieć jest w doskonałej kondycji finansowej. Jak pokazuje raport handlowy Dun & Bradstreet roczna sprzedaż Biedronki w roku 2008 wyniosła blisko 13 mld zł. Pozwoliło to na wygenerowanie 350 mln zysku netto. Rok 2008 okazał się być rekordowym w całej historii spółki.

- Zyski wykazują także inne sieci. W sprawozdaniu handlowym za uprzedni rok obrachunkowy sieć sklepów Żabka Polska wykazała sprzedaż na poziomie bliskim 2 mld. Pozwoliło to na zysk ponad 6 mln zł - dodaje analityk.

Według Starzyka w obecnej sytuacji gospodarczej sukcesu sieci należy upatrywać głownie we wdrażaniu efektywnych programów lojalnościowych, które z założenia przywiązują klienta do marki. - Należy zaznaczyć, że sieci dysponując znacznymi środkami finansowymi wydają w ostatnich miesiącach krocie na reklamę i promocję. Kampanie kierowane są przede wszystkim do mniej zamożnego społeczeństwa, osób starszych i główny nacisk na promocje kładzie się w małych i średnich miastach - podsumowuje analityk Dun and Bradstreet Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH