Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty odbierają klientów sklepom z winem

  • Autor: forsal.pl
  • Data: 28-10-2012, 12:38
Dyskonty odbierają klientów sklepom z winem

Dyskonty, które mają bezpośrednich dostawców win, nakładają na trunki tylko 3-, 5-proc. marżę. Dzięki temu sprzedają je o połowę taniej niż w specjalistycznych sklepach, odbierając im klientów - czytamy w serwisie forsal.pl.

Piotr Czułowski, prezes spółki Win-Cin przyznaje na łamach forsal.pl, że w tym roku sprzedaż w jego firmie spadła o 10 proc. Złą kondycję sklepów potwierdzają też badania wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland przygotowane na zlecenie DGP. Wynika z nich, że 46 proc. sprzedawców win znajduje się w słabej i bardzo złej kondycji finansowej. W segmencie hurtowym jest to 44,6 proc. firm.

Tymczasem dyskonty rozwijają ofertę skierowaną do klientów zainteresowanych winem. Sławomir Nitek z sieci Netto mówi serwisowi forsal.pl, że ma w planach podwojenie oferty. Dodaje, że w bieżącym roku Netto zanotowało wzrost sprzedazy wina na poziomie przynajmniej 10 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hehe 06-11-2012, 19:31:
wojsew chyba pracuje w biedronie albo w chińskim sklepie ;-D
  • Prowadzący sieć salonów z winem 06-11-2012, 19:27:
To chyba wojsew nie wie o czym pisze, małe sklepiki upadają, Biedronka ich wykańcza a już wcale nie jest taka tania,oszukuje też klientów wagą. Prowadzę sieć sklepów z winem, pomimo tego, że część win mam bezpośrednio z Portugalii np część muszę brać z hurtowni , mam też fajne promocje dla klientów,gratisy,degustacje,wiedzę na temat wina...i sprzedaż spada z miesiąca na miesiąc. Zatrudniam pracowników na umowę o pracę ,płacę im dobrze, płacę wysokie podatki, sam muszę się reklamować, nie stać mnie zeby wykupić lokale więc płacę wysoki czynsz za dobre lokalizacje. Markety zatrudniają na umowy zlecenie pracowników czasowych, pobierają opłaty półkowe od producentów, pobierają opłaty za gazetki, płacą preferencyjne podatki nawet nie wiadomo jak minimalne... więc chyba Ty wojsew nie wiesz o czym piszesz,chyba nigdy nie byłeś w USA i nie znasz realiów
  • wojsew 06-11-2012, 17:26:
do Poz - zastanów się co piszesz i co czytasz .
"a zwykły sklepikarz prowadzący sklep już tak różowo nie ma,koszty utrzymania lokalu, wysokie czynsze,pracownicy,towar z hurtowni a nie bezpośrednio od producenta...USA "
Zwykły sklepikarz nie bierze się za sprzedaż w niszy w której nie ma szans. A cała reszta jest taka sama jak w USA
Przykre ale konkurencja jest nieubłagana. sam dostałem d doopę po otwraciu rynku tekstylnego od importerów a potem od półek w marketach. Narzekałem ale musiałem sie przestawić. Sam zacząłem importować . Wiem ze na tym sie nie skończy .

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH