Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyskonty odpowiadają za 35 proc. sprzedaży dań gotowych

- Sektor convenience z pewnością będzie notował stały wzrost, ale nie tylko. Obserwując zachowania i oczekiwania konsumentów, można stwierdzić, że będzie się także rozbudowywał i doskonalił. Możemy to zaobserwować m.in. w kategorii dań gotowych - mówi Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol.

Dyskonty odpowiadają za 35 proc. sprzedaży dań gotowych
fot. shutterstock.com

- Sprzyja temu wiele czynników – np. to, że coraz więcej kobiet realizuje się zawodowo, nie mając czasu na gotowanie w domu, a godziny pracy są wydłużone, często poprzez długie dojazdy do miejsca pracy. Oprócz tego coraz więcej osób angażuje się w czasie wolnym w wiele aktywności, stąd potrzeba szybkiego i wygodnego sposobu na przygotowanie posiłku. To sprawia, że kategoria dań gotowych notuje wzrost sprzedaży – w okresie sierpień 2014-lipiec 2015 rynek dań gotowych osiągnął wartość ponad 345 mln zł – dodaje Szataniak.

Na trendzie convenience zyskują przede wszystkim średnie sklepy, które mimo tego, iż nie są duże, mają na tyle szeroki asortyment, że konsument bez trudu może w nich nabyć żywność, środki chemiczne czy inne artykuły.

– Brak kolejek, dostępność najpotrzebniejszych i najbardziej popularnych artykułów składa się na wygodę i szybkość robienia zakupów, którą konsument coraz bardziej ceni. W kanale tradycyjnym tylko segment Medium Food Stores nie zanotował spadku sprzedaży wolumenowej w badanym okresie sierpień 2014-lipiec 2015. Jednak driverem w kategorii – zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym – jest segment dyskonterów, który odpowiada za 35 proc. całej sprzedaży dań gotowych – stwierdza Szataniak.

Więcej na www.dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

więcej informacji:

Robert Szataniak RSS ALERT    /    Pamapol RSS ALERT    /    dania gotowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • mm 2016-04-27 20:35:54
    Ciekawe, czym są tzw. \"dyskontery\" bo pierwsze slysze o takim kanale sprzedaży mimo codziennej pracy analityka rynku :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.