Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Dyskonty ograniczają zużycie tworzyw sztucznych na brytyjskim rynku

Sieć Lidl jako pierwszy w Irlandii sprzedawca detaliczny zaoferował klientom możliwość recyklingu odpadów opakowaniowych produktów zakupionych w sklepie. To jeden z przykładów nowych inicjatyw sieci handlowych w kwestii ograniczania zużycia tworzyw sztucznych – informuje IGD Retail Analysis.

Klienci Lidla w Irlandii mogą pozbyć się niechcianego papieru i plastikowych opakowań w specjalnych punktach umieszczonych na końcu kas. Sieć początkowo wprowadziła projekt na próbę w trzech sklepach, jednak odniósł on tak wielki sukces, że Lidl wprowadza go do wszystkich swoich 160 sklepów w Irlandii.

- Detaliści często wprowadzają nowe inicjatywy mające na celu zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych – informuje IGD.

W drugiej połowie marca sieć Aldi w Szkocji wprowadziła partię produktów bez plastiku na pięciu liniach owoców i warzyw. Test ma potrwać sześć tygodni. Detalista szacuje, że w tym czasie zaoszczędzi pół tony plastiku. Jeśli próba się powiedzie, produkty takie najprawdopodobniej zostaną wdrożone w całej Wielkiej Brytanii.

To część strategii Aldi, w której stawia sobie za cel wprowadzenie do 2022 r. opakowań nadających się do recyklingu, wielokrotnego użytku lub kompostowalnych we wszystkich produktach marki własnej.

Kilka dni po sieci Aldi podobny komunikat przesłało Tesco. Firma rozpoczęła miesięczny test, w ramach którego usunęła plastikowe opakowania na wybranych owocach i warzywach. Proces odbędzie się w sklepach Watford i Swindon. Plastikowe opakowania zostaną usunięte z 45 produktów, w zamian sieć oferuje sprzedaż luzem.

Tesco ogłosiło w 2018 r., że do 2019 r. wprowadzi zakaz stosowania plastikowych opakowań trudnych do recyklingu. Ponadto, do 2025 r. papier i tektura używane przez sieć będą w 100% zrównoważone, a  wszystkie opakowania będą w pełni przetwarzalne tak, by osiągnąć zamknięty system pakowania i zero odpadów. W tym celu Tesco chce również poprawić odzyskiwanie i recykling, współpracując z rządem w zakresie krajowej infrastruktury recyklingu. Oprócz tego będzie działać na rzecz podniesienia świadomości w celu zmiany zachowań kupujących.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Aldi RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Wielka Brytania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.121.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.