Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyskonty ostro wypierają z rynku małe sklepy

Większość drobnych sklepikarzy w centrach miast i w galeriach handlowych jest na skraju bankructwa. W ciągu pięciu lat padła jedna trzecia małych, rodzinnych sklepów. W 2005 r. było ich niemal 74 tys. Teraz tylko 54 tys. - to dane Nielsen. W tym roku analitycy spodziewają się zamknięcia co najmniej kilku tysięcy małych sklepów - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Według analizy "Zlikwidowane sklepy spożywcze" (2010) zrobionej przez Target BPO szczególnie cierpią małe sklepy w małych miastach. W ciągu ostatnich trzech lat w 17 największych miastach w Polsce upadło 28 proc. punktów spożywczych, w 22 miastach od 100 tys. do 200 tys. - 8 proc., a aż 64 proc. w pozostałych małych miejscowościach - informuje "GW".

Ich miejsce zajmują dyskonty, które rok w rok zwiększają przychody o ponad 20 proc. Największą siecią handlową w kraju jest dyskont - Biedronka. Na początku grudnia świętowała otworzenie sklepu numer 1600. W tym roku jej sprzedaż zbliży się do granicy 20 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.