Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty robią wszystko aby pokazać, że są tanie?

  • Autor: PAP
  • Data: 14-09-2012, 08:47
Dyskonty robią wszystko aby pokazać, że są tanie?
Wyścig sieci handiwych, by jak wypaść jak najtaniej, odbija się na jakości żywności

Sklepy muszą udawać tanie w czasach drogiej żywności. Mają do wyboru bawić się w PR-owskie triki, zamawiać mniejsze opakowania albo sprzedawać towar coraz gorszej jakości - pisze w piątkowym wydaniu "Gazeta Wyborcza"

Jak ocenia "GW", sieci handlowe walczą zażarcie o prymat "najtańszej", a bardziej konkretnie o "wizerunek najtańszej", bo to ich zdaniem powoduje, że klienci przy nich zostaną. A konkurencja między sieciami jest obecnie wyjątkowo ostra. W ciągu ostatniego roku rentowność hipermarketów w Polsce spadła poniżej 1 proc. Dobrze radzą sobie właściwie tylko dyskonty.

Tyle że żywność systematycznie drożeje - przypomina "Gazeta Wyborcza". W ciągu ostatnich dwóch lat koszt surowców w przypadku niektórych produktów skoczył dwukrotnie.

Owszem, sieci sklepów mocno cisną dostawców, ale takiej skali podwyżek nie są w stanie przeskoczyć. Producenci, aby radykalnie nie podwyższać cen, robią kuglarskie sztuczki z gramaturą, zmniejszając opakowania albo gmerają przy recepturach zmniejszając np. o 2-3 proc. zawartość mięsa w wędlinach. Przeciętny konsument tego zazwyczaj nie dostrzeże, ale dla księgowych efekt jest widoczny na pierwszy rzut oka - pisze "Gazeta Wyborcza"

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lol 17-09-2012, 14:00:
Franku, generalnie się zgadzam, tylko trzeba uważać, żeby nie stracić 20 zł na paliwo i równowartości 40 zł twojego czasu (każdy sam sobie wycenia swój czas), żeby oszczędzić te 50 zł.
  • Franek 3 14-09-2012, 11:29:
Porównanie cen tych samych produktów pomiędzy 2 hipermarketami w odległości 500 m:
Łopatka bez kości -9,50 zl/kg w drugim 14,50 zł/kg różnica jest zmienna ale nigdy nie spada poniżej 3 zł, i odwrotnie ketchup Hellmanns 860 g w jednym 6,99 a w drugim 4,45 i różnica prawie nigdy nie spada poniżej 2 zł. Każdy sklep przyciąga klienta jakimiś "lepami" ja po prostu z trzech wybieram same "lepy" i na 200 zł zakupów gdybym je robił w 1 sklepie potrafię kupić to samo za 150 zł tylko w trzech sklepach!!!
  • Franek 3 14-09-2012, 11:10:
Sprawa nie jest taka prosta, dyskonty są tańsze ale nie we wszystkich produktach i ważniejszy jest stosunek jakości do ceny, a ten często jest dla dyskontów a i hipermarketów zły.
Może i jest w dyskontach np. wędlina po 10 zł za kg, tylko że to nie jest wędlina a produkt wędlino podobny. Porównywać ceny można tych samych producentów i o identycznym składzie a wówczas są niespodzianki i okazuje się, że dyskonty nie są tanie, często są drogie.W dyskontach są towary tańsze ale o gorszym składzie, jest więc tańszy ale gorszy, lub gramatura opakowania jest o 10% niższa. Ja bardzo szczegółowo analizuję zakupy i wybrałem 3 sklepy w których poszczególne towary są najtańsze i najlepsze i w innych kupuję mięso a w innym wędliny a jeszcze w innym ketchup czy ryby. Są to dwa hipermarkety i niespodzianka polski Mokpol, gdzie wędliny, sery i ryby są po prostu zdecydowanie najtańsze w porównaniu z ich jakością.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.