Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty stają się sklepami pierwszego wyboru

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 01-04-2014, 19:51
Dyskonty stają się sklepami pierwszego wyboru
Fot. Żelazna Studio, sklep sieci Biedronka

Zgodnie z danymi Nielsena marki własne mają już ponad 20 proc. udziału w rynku i docelowo mogą osiągnąć nawet do 40 proc. Największe sieci dyskontowe wprowadzają jednak coraz więcej markowych produktów do asortymentu. W Aldi możemy już znaleźć takie marki jak proszek Vizir, płyn Vanish oraz Coca-Colę, a np. w Netto - Olej Kujawski czy majonez Winiary.

- Produkty markowe są obecne w dyskontach od wielu lat. Coca Cola gości w Biedronce, w specjalnej butelce 1.75 litra, podobnie jak wiele marek słodyczy czy - z kosmetyków - Nivea. Nieco słabiej produkty markowe są reprezentowane w Lidlu. Nie jest to szeroka oferta, ale doskonale wychodzi na przeciw oczekiwaniom nieco bardziej wymagających klientów. Ponadto wraz z ekspansją głównych sieci, sklepy dyskontowe coraz bardziej stają się sklepami pierwszego wyboru ("sklep z sąsiedztwa") i naturalne jest poszerzanie oferty o produkty markowe, o ile klienci je kupują.

Natomiast marki własne są - i w mojej ocenie będą - podstawą asortymentu sklepów dyskontowych i tym, co oprócz oferty świeżej przyciąga do nich klientów. Warto przy tym zauważyć, że marki własne są często produkowane przez znane koncerny, co z jednej strony podnosi ich percepcję jakości, a z drugiej daje producentom możliwość wejścia do dużej sieci z produktem innym i tańszym niż marka producenta - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Maciej Barmiński, prezes Market Side.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • glowacky 03-04-2014, 10:17:
Jeśli tylko producenci będa gotowi na duże obniżki cen swoich produktów, to jest szansa że będzie ich w dyskontach craz więcej. Ale sklep zawsze policzy, jak duża jest wartość z wprowadzenia danej marki do oferty, czy nie lepiej pozostać przy swoim produkcie marki własnej.
Ciekawy artykuł w poniższym temacie: godsavethebrand.wordpress.com/2014/03/27/do-raju-z-biedronka/

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH