Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty stają wielobranżowymi sklepami z asortymentem "dla każdego"

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-04-2015, 11:04
Dyskonty stają wielobranżowymi sklepami z asortymentem
fot. PTWP (ŻelaznaStudio)

Sieci handlowe w Polsce walczą o klienta proponując różnego rodzaju akcje tematyczne i poszerzając ofertę o ekskluzywne, bądź specjalistyczne produkty. To odpowiedź na osłabiony efekt "najniższej ceny", a także reakcja na pomysły konkurencji. Efekt? Ujednolicenie oferty, co widać zwłaszcza w przypadku dyskontów - dziś wielobranżowych sklepów z asortymentem "dla każdego".

Najnowszym przykładem są nowe akcje Lidla i Biedronki. Od 7 kwietnia w ramach oferty „Wiesz, co jesz” w sklepach Biedronka dostępny będzie wybór artykułów spożywczych o walorach prozdrowotnych. Klienci będą mogli nabyć m.in. produkty wysokobłonnikowe, bezglutenowe, ryby, sałatki, soki, napoje sojowe, kiełki czy suplementy diety.

W tym samym czasie Lidl promuje zdrowe produkty hasłem "To, co naturalnie dobre". Sieć wprowadza m.in. żywność dla wegan.

Sieci dyskontowe rozwijają sukcesywnie segment modowy: m.in. odzież dla dzieci, odzież i buty do biegania, limitowane kolekcje od polskich projektantów (odzież w Biedronce, kolekcje Wittchen w Lidlu). Poszerzają też półkę kosmetyczną, ofertę książkową i multimedialną (gry, tablety, smartfony), wprowadzają artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz, promują polskie produkty, a na święta proponują egzotyczne potrawy.

Strategia wydaje się być słuszna: limitowana, czasowo ograniczona oferta kusi konsumentów. Część artykułów jest dosłownie rozrywana przez klientów (vide torebki Wittchen). Coraz większy wybór kosmetyków w dyskontach może dać się we znaki nowoczesnym sieciom drogeryjnym. Sieci zabiegają o współpracę z producentami i dystrybutorami.

W ten sposób dyskonty starają się zrekompensować presję cenową i przeciwdziałać niskiej lojalności klientów. Ale, podobnie jak w przypadku strategii niskich cen, gracze powielają czy wręcz kopiują swoje pomysły, by nie pozostać w tyle. Konsument ma wybór, a szyld przestaje mieć dla niego znaczenie. Skutek? Przywiązanie do marki maleje. W przyszłości sklepy dla każdego wkrótce mogą stać się sklepami dla nikogo. Ten los spotkał już hipermarkety. Czy podzielą go dyskonty?

Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH