Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty stają wielobranżowymi sklepami z asortymentem "dla każdego"

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 08-04-2015, 11:04
Dyskonty stają wielobranżowymi sklepami z asortymentem
fot. PTWP (ŻelaznaStudio)

Sieci handlowe w Polsce walczą o klienta proponując różnego rodzaju akcje tematyczne i poszerzając ofertę o ekskluzywne, bądź specjalistyczne produkty. To odpowiedź na osłabiony efekt "najniższej ceny", a także reakcja na pomysły konkurencji. Efekt? Ujednolicenie oferty, co widać zwłaszcza w przypadku dyskontów - dziś wielobranżowych sklepów z asortymentem "dla każdego".

Najnowszym przykładem są nowe akcje Lidla i Biedronki. Od 7 kwietnia w ramach oferty „Wiesz, co jesz” w sklepach Biedronka dostępny będzie wybór artykułów spożywczych o walorach prozdrowotnych. Klienci będą mogli nabyć m.in. produkty wysokobłonnikowe, bezglutenowe, ryby, sałatki, soki, napoje sojowe, kiełki czy suplementy diety.

W tym samym czasie Lidl promuje zdrowe produkty hasłem "To, co naturalnie dobre". Sieć wprowadza m.in. żywność dla wegan.

Sieci dyskontowe rozwijają sukcesywnie segment modowy: m.in. odzież dla dzieci, odzież i buty do biegania, limitowane kolekcje od polskich projektantów (odzież w Biedronce, kolekcje Wittchen w Lidlu). Poszerzają też półkę kosmetyczną, ofertę książkową i multimedialną (gry, tablety, smartfony), wprowadzają artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz, promują polskie produkty, a na święta proponują egzotyczne potrawy.

Strategia wydaje się być słuszna: limitowana, czasowo ograniczona oferta kusi konsumentów. Część artykułów jest dosłownie rozrywana przez klientów (vide torebki Wittchen). Coraz większy wybór kosmetyków w dyskontach może dać się we znaki nowoczesnym sieciom drogeryjnym. Sieci zabiegają o współpracę z producentami i dystrybutorami.

W ten sposób dyskonty starają się zrekompensować presję cenową i przeciwdziałać niskiej lojalności klientów. Ale, podobnie jak w przypadku strategii niskich cen, gracze powielają czy wręcz kopiują swoje pomysły, by nie pozostać w tyle. Konsument ma wybór, a szyld przestaje mieć dla niego znaczenie. Skutek? Przywiązanie do marki maleje. W przyszłości sklepy dla każdego wkrótce mogą stać się sklepami dla nikogo. Ten los spotkał już hipermarkety. Czy podzielą go dyskonty?

Czytaj więcej w serwisie dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 969) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH