Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty stawiają na polskie produkty. "I m.in. dzięki temu wygrywają" - twierdzą producenci

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 04-06-2010, 06:50
Dyskonty stawiają na polskie produkty.

Jak wskazuje na łamach Rzeczpospolitej Zbigniew Kalinowski, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Piątnica decyzja, aby sprzedawać u siebie produkty znanych polskich firm, jest jedną z przyczyn sukcesu, który odniosła u nas Biedronka. Zdaniem przedstawicieli branży, cytowanych przez dziennik, towary z zagranicy stanowią zwykle tylko uzupełnienie portfela zakupowego przeciętnego konsumenta.

Biedronka od dawna reklamuje się hasłem, że 95 proc. produktów w jej ofercie jest produkowane w Polsce. Także Netto zapewnia, że udział polskich produktów w ofercie tej sieci osiąga 95 proc. Od pewnego czasu w promocji swojej sieci polskie pochodzenie produktów wykorzystuje także Lidl - czytamy w dzienniku.

Jak przypomina Rzeczpospolita, w Polsce działa już ponad 2 tys. sklepów dyskontowych i odpowiadają one, według różnych szacunków, za ok. 15 proc. wartości polskiego rynku handlowego. Jest to też obecnie zdecydowanie najmocniej zyskujący kanał sprzedaży. Tymczasem dostawcy cenią sobie współpracę z dyskontami także ze względu na brak opłat dodatkowych, które nadal narzucają im hiper- i supermarkety.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH