REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Marka własna w dyskontach odpowiada za ponad 60 proc. sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2014, 22:57
Dyskonty szukają swojego miejsca na polskim rynku
Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen, fot. PTWP / Żelazna Studio

- Sieci dyskontowe inwestują w kategorie, które mają podnieść liczbę odwiedzin klientów w sklepach. Chcą być miejscem codziennych zakupów. Zresztą jest to trend charakterystyczny dla wszystkich sieci, które chcą aby klient codziennie przychodził do nich i kupował produkty świeże. – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.

REKLAMA
Dyskonty mocno się zmieniają?

Dyskonty na przestrzeni ostatnich lat mocno ewoluują, cały czas starają się wychodzić do klienta z czymś nowym, dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumenta z racji ograniczonego asortymentu, czy mniejszych placówek. Co istotne, jest to format, w którym najłatwiej jest wprowadzać zmiany organizacyjne i asortymentowe. Na półki sklepów dyskontowych trafia coraz więcej produktów premium, widzimy rosnącą liczbę produktów markowych.

Kosztem marki własnej?

Nie, nie ogranicza to rozwoju produktów pod marką własną. Widzimy inwestycje w produkty private label, które odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży w sklepach dyskontowych. Marka własna rośnie w dyskontach na podobnym poziomie jak produkty markowe. Na półkach dyskontów można znaleźć trochę więcej asortymentu niż jeszcze kilka lat temu. Widzimy także rosnącą liczbę indeksów w kategorii produktów świeżych - mięso, ryby, warzywa i owoce. Dyskonty chcą być bardziej convenience rozwijają kategorię produktów gotowych do spożycia, czy systemy wypieku pieczywa w sklepie. Sieci dyskontowe inwestują w kategorie, które mają podnieść liczbę odwiedzin klientów w sklepach. Chcą być miejscem codziennych zakupów. Zresztą jest to trend charakterystyczny dla wszystkich sieci, które chcą aby klient codziennie przychodził do nich i kupował produkty świeże. Dlatego też widzimy wiele aktywności promocyjnych i komunikacyjnych w kategoriach produktów świeżych, to właśnie warzywa i owoce zachęcają klientów do częstszych odwiedzin.

Jak wygląda proces poszerzania asortymentu w dyskontach?

To wiąże się z procesem poszukiwania miejsca na rynku, a także próbą odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów. To co jest obecnie najważniejsze dla konsumenta i to czego oczekuje, to chce zrobić zakupy w miejscu gdzie może znaleźć wszystko czego potrzebuje, zrobić je szybko i wygodnie. Coraz częściej zakupy kojarzone są z obowiązkiem a nie przyjemnością, tak jak było to kiedyś. Konsument potrzebuje blisko sklepu, w którym znajdzie produkty dobrej jakości w atrakcyjnych cenach. Jednak nie tylko dyskonty, ale także pozostałe formaty starają się odpowiedzieć na te potrzeby konsumentów.

Dyskonty oferowały kiedyś 800-1000 SKU, teraz słyszymy już o 1200 i więcej. Asortyment będzie systematycznie poszerzany? Jak daleko może to zajść?

Widać trend wzrostowy. Poszerzany jest stały asortyment, ale rośnie przede wszystkim liczba produktów w akcjach in-outowych, czy towarów dostępnych w promocjach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (12 382) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH