Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty w Polsce mają się świetnie

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-07-2016, 18:57
 Dyskonty w Polsce mają się świetnie
Dyskonty w Polsce rozwijają się dynamiczniej niż w Europie fot. Shutterstock

Dyskonty w Polsce rozwijają się dynamiczniej niż w Europie – w ciągu ostatnich 5 lat udział dyskontów na starym kontynencie wzrósł o niecałe 2 pp i wyniósł 20,6 % w 2014, podczas gdy w Polsce udział wartościowy w 2015 r. wyniósł 27%, co oznacza, że w porównaniu do roku 2010 wzrósł on aż o17 pp. - wynika z badania firmy Nielsen "Dyskonty: w obliczu wyzwania”.

Jak tłumaczy Małgorzata Głos, Client Business Partner w firmie Nielsen, współautorka badania: „Spektakularny rozwój dyskontów w Polsce to efekt przemyślanych działań i przyjętej przez te sklepy długoterminowej strategii”.

W polskich dyskontach zakupy obecnie robią praktycznie wszyscy. Przez ostatnie 5 lat liczba koszyków / wizyt w dyskontach wzrosła o 72%. Wynika to faktu, że dyskonty są coraz częściej odwiedzane – obecnie przeciętny shopper robi w nich zakupy 12 razy w roku.

Nie bez znaczenia pozostaje również coraz bardziej uniwersalny profil dyskontów jako formatu. Jeszcze kilka lat temu kupujący deklarowali, że w dyskontach robią przeważnie codzienne zakupy, obecnie najczęstszą misją jest uzupełnienie zapasów (34%), natomiast codzienne zakupy to misja wymieniana równie często co potrzeba nagłego zakupu.

Dzięki odpowiedniej ofercie, w dyskontach mogą być realizowane misje zakupowe do niedawna zarezerwowane dla innych  formatów: hipermarketów, sklepów convenience, czy placówek specjalistycznych.

Jak tłumaczy Małgorzata Głos: „W dyskontach można kupić pieczywo wypiekane na miejscu, wyciskane soki, świeże owoce, warzywa oraz mięso. To wszystko w cenach często bardziej atrakcyjnych niż w sklepach specjalistycznych. Coraz szerszy asortyment oraz atrakcyjna oferta promocyjna odbierają klientów hipermarketom. Skoro w dyskoncie zlokalizowanym często pod domem można obecnie kupić praktycznie wszystko, po co poświęcać czas na dojazd do hipermarketu”?

Jak wynika z badania „Dyskonty: w obliczu wyzwania” przeprowadzonego przez Nielsena, „dyskonty w Polsce rozwijają się dynamiczniej niż w Europie – w ciągu ostatnich 5 lat udział dyskontów na starym kontynencie wzrósł o niecałe 2 pp i wyniósł 20,6 % w 2014, podczas gdy w Polsce udział wartościowy w 2015 r. wyniósł 27%, co oznacza, że w porównaniu do roku 2010 wzrósł on aż o17 pp.

W polskich dyskontach zakupy obecnie robią praktycznie wszyscy. Przez ostatnie 5 lat liczba koszyków / wizyt w dyskontach wzrosła o 72%. Wynika to faktu, że dyskonty są coraz częściej odwiedzane – obecnie przeciętny shopper robi w nich zakupy 12 razy w roku.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Profesor ekonomii USA IQ 180 14-07-2016, 10:56:
Typowe piosowskie kłamstwa, insynuacje i niedomówienia. Na kłamliwe oskarżenia środowisk związanych z PISem informowały opinię publiczną o podatkach płaconych w Polsce. Niech PIS nie oskarża też poprzednich rządów o jakieś nieuczciwe zwolnienia podatkowe bo to nie jest prawdą. PIS rządzi już nieudolnie 8 miesięcy i jak dotychczas to wykazał się tylko nowymi podatkami, które obciążają wszystkich Polaków. Niech PIS w końcu weżmie odpowiedzialność za to co robi - dlaczegop PIS nie informuje społeczeństwa, że będą nowe dopłaty do prądu po kilkaset złotych miesięcznie aby dotować niewydajne górnictwo i związkowców górniczych zarabiających po kilkanaście tysięcy miesięcznie ? A ten podatek to najbardziej dotknie takie polskie sieci jak np. Piotr i Paweł czy Polomarket. I dlaczego o tym pisowcy nie mówią ? I dlaczego nie mówią o łamaniu prawa przez PIS - dlaczego brat Ziobry który nie pełni żadnych poważnych funkcji w PZU jest tam szarą eminencją i wbrew prawu podejmuje ważne decyzje ? Dlaczego PIS podnosi cenę wody co spowoduje nieunikniony wzrost cen i upadek wielu polskich firm ? Takich pytań do PISu jest znacznie więcej.
  • Ekonomista 14-07-2016, 01:23:
Dyskonty w Polsce rozwijają się dużo szybciej niż w Europie bo były przez PO-PSL zwalniane z podatków dochodowych i gruntowych a jak kończyły się kilkuletnie zwolnienia to władze PO-PSL przymykały oczy na optymalizacje podatkowe stosowane przez zagraniczne dyskonty tylko że przez 8 lat nie wpływały żadne podatki do polskiego budżetu od zagranicznych dyskontów i zadłużenie Polski wzrosło do niewyobrażalnych rozmiarów.Obecnie dyskonty również nie płacą w należnej wysokości w Polsce podatków dlatego mogą pozwolić sobie na niższe o ok.25% ceny.Ale są to ceny dumpingowe czyli takie które mają doprowadzić do całkowitego wyeliminowania reszty małych polskich sklepów, które nie są zwolnione z jakichkolwiek podatków i tylko one zasilają polski budżet płacąc podatki.Zagraniczne dyskonty i supermarkety LIDL i KAUFLAND skorzystały również z pomocy w wys,1 MILIARDA DOLARÓW której udzielił im na ekspansję na rynki wschodniej Europy,(w tym Polski) EUROPEJSKI BANK ODBUDOWY i ROZWOJU.A nasze służby w tym UOKiK nie kontrolują zagranicznych dyskontów i supermarketów pod kątem przestrzegania przez nich przepisów Ustawy o Ochronie Konkurencji i Konsumentów,które mówią,że ten kto wykorzystując swą dominującą pozycję na rynku stosuje rażąco niskie ceny podlega karze finansowej przewidzianej w tej Ustawie.We wszystkich krajach Europy zach.rządy wspierają odpowiednimi regulacjami małe i średnie firmy ale w Polsce do tej pory tak nie było,bo instytucje które miały wspierać małe i średnie polskie firmy handlowe miedzy inn.UOKiK obsadzone były w 99% ludżmi z nadania PO-Psl,których nie interesowały wpływy do polskiego budżetu tylko nieograniczony rozwój zagranicznych niepłacących podatków sieci handlowych.Ale to się po wyborach zaczyna zmieniać.Rządzący PIS chce wprowadzić podatek handlowy od supermarketów mający przynieść dodatkowe wpływy od tych sieci i choć częsciowo wyrównać szansę małych polskich sklepów w nierównej walce konkurencyjnej z wielkimi zagranicznymi sieciami handlowymi i oby im sie to udało!
  • Maurycy 13-07-2016, 11:08:
Ja uważam, że rozwój dyskontów to bardzo dobra rzecz. Ceny są tan niższe co najmniej o 20% w porównaniu z małymi sklepikami. Dlaczego tylu propagandzistów pisowskich wmawia nam, ze kupowanie o 20% drożej w małych sklepach to jest to o czym marzą Polacy. Ja i większość Polaków wolimy zdecydowanie zakupy w sklepach większych czy sieciowych gdzie jest o 20% taniej niż w niezrzeszonych małych sklepach. PIS chce zapędzić nas do małych sklepów - tak zrobił Orban na Węgrzech i Węgrzy płacą o 30% więcej za żywność niż Polacy. Nie dajmy się nabrać na antypolską politykę PISu opartą o kłamstwo i demagogię.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH