REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biedronka, Lidl, Aldi, Kaufland, Netto, Rossmann - jak dyskonty radzą sobie na polskim rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2013, 14:47
Dyskonty w Polsce radzą sobie całkiem nieźle

Dyskonty w Polsce radzą sobie całkiem nieźle. Przychody ze sprzedaży rosną po kilkanaście procent w skali roku, a firmy zapowiadają dynamiczny rozwój w naszym kraju, z sukcesem odbierając rynek hipermarketom i supermarketom.

REKLAMA

Z danych opublikowanych przez „Rzeczpospolitą" w ramach „Listy 2000" wynika, że wśród dyskonterów na pierwszym miejscu (a na czwartym wśród największych przedsiębiorstw w Polsce) pod względem wielkości przychodów w 2012 roku znalazła się firma Jeronimo Martins Polska, do której należy sieć dyskontów Biedronka oraz sieć drogerii Hebe.

Przychody ze sprzedaży Jeronimo Martins Polska w 2012 roku wyniosły 28,9 mld złotych i były wyższe niż rok wcześniej o 14 proc. Zysk netto wyniósł natomiast w zeszłym roku 1,22 mld złotych.

Jeronimo Martins Polska zapowiada, że w 2016 roku przychody sięgną 50 mld złotych. Inwestycje całej grupy mają wynieść ok. 9,2 mld złotych, z czego 70 proc. trafi do Polski. Grupa przez najbliższe dwa lata chce otwierać w naszym kraju ok. 300 sklepów rocznie i sieć sklepów Biedronka może rozrosnąć się do tego czasu do ponad 3.000 sklepów.

Sieć z owadem w kropki w szyldzie już dziś dominuje na polskim rynku handlowym, kontrolując w Polsce ok. 14 proc. sprzedaży. Obecnie działalność Jeronimo Martins w Polsce to ponad 2.250 sklepów Biedronka.

Kolejny dyskont - sieć Lidl Polska, który znalazł się na piątym miejscu wśród sieci handlowych, a na 22 wśród największych firm w Polsce, zwiększył w 2012 roku swoje przychody ze sprzedaży o 13 proc. do 8,5 mld złotych.

Lidl z kolei rozwija się w stałym tempie od lat, co roku uruchamiając kilkadziesiąt nowych sklepów. Koncentruje się przy tym bardziej na jakości nowo otwieranych placówek niż na ich liczbie, dlatego stawia na rozwój organiczny. W tym roku Lidl, z ok. 507 sklepami, powinien mieć 15 proc. udziału w rynku.

Sieć Kaufland Polska Supermarkety - na 10 tym miejscu w zestawieniu sieci, a na 36 miejscu wśród największych spółek w Polsce - osiągnęła w 2012 roku 6,22 mld złotych przychodów ze sprzedaży, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Sieć Kaufland ma obecnie w Polsce około 170 sklepów. Operator zapowiadał, że chce każdego roku otwierać w naszym kraju 10-15 placówek handlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH