Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Biedronka, Lidl, Aldi, Kaufland, Netto, Rossmann - jak dyskonty radzą sobie na polskim rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2013, 14:47
Dyskonty w Polsce radzą sobie całkiem nieźle

Dyskonty w Polsce radzą sobie całkiem nieźle. Przychody ze sprzedaży rosną po kilkanaście procent w skali roku, a firmy zapowiadają dynamiczny rozwój w naszym kraju, z sukcesem odbierając rynek hipermarketom i supermarketom.

Z danych opublikowanych przez „Rzeczpospolitą" w ramach „Listy 2000" wynika, że wśród dyskonterów na pierwszym miejscu (a na czwartym wśród największych przedsiębiorstw w Polsce) pod względem wielkości przychodów w 2012 roku znalazła się firma Jeronimo Martins Polska, do której należy sieć dyskontów Biedronka oraz sieć drogerii Hebe.

Przychody ze sprzedaży Jeronimo Martins Polska w 2012 roku wyniosły 28,9 mld złotych i były wyższe niż rok wcześniej o 14 proc. Zysk netto wyniósł natomiast w zeszłym roku 1,22 mld złotych.

Jeronimo Martins Polska zapowiada, że w 2016 roku przychody sięgną 50 mld złotych. Inwestycje całej grupy mają wynieść ok. 9,2 mld złotych, z czego 70 proc. trafi do Polski. Grupa przez najbliższe dwa lata chce otwierać w naszym kraju ok. 300 sklepów rocznie i sieć sklepów Biedronka może rozrosnąć się do tego czasu do ponad 3.000 sklepów.

Sieć z owadem w kropki w szyldzie już dziś dominuje na polskim rynku handlowym, kontrolując w Polsce ok. 14 proc. sprzedaży. Obecnie działalność Jeronimo Martins w Polsce to ponad 2.250 sklepów Biedronka.

Kolejny dyskont - sieć Lidl Polska, który znalazł się na piątym miejscu wśród sieci handlowych, a na 22 wśród największych firm w Polsce, zwiększył w 2012 roku swoje przychody ze sprzedaży o 13 proc. do 8,5 mld złotych.

Lidl z kolei rozwija się w stałym tempie od lat, co roku uruchamiając kilkadziesiąt nowych sklepów. Koncentruje się przy tym bardziej na jakości nowo otwieranych placówek niż na ich liczbie, dlatego stawia na rozwój organiczny. W tym roku Lidl, z ok. 507 sklepami, powinien mieć 15 proc. udziału w rynku.

Sieć Kaufland Polska Supermarkety - na 10 tym miejscu w zestawieniu sieci, a na 36 miejscu wśród największych spółek w Polsce - osiągnęła w 2012 roku 6,22 mld złotych przychodów ze sprzedaży, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Sieć Kaufland ma obecnie w Polsce około 170 sklepów. Operator zapowiadał, że chce każdego roku otwierać w naszym kraju 10-15 placówek handlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH