Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Dyskonty widzą przed sobą obiecujące perspektywy

Jak wynika z raportu GfK Polon barometr Nastrojów Handlu Detalicznego GfK dla sklepów małoformatowych w Polsce od 2009 roku utrzymuje się na niskim poziomie. Wynosi -13 punktów i nie zmienił się w od ubiegłego roku.


Autor: www.dlahandlu.pl/GFK Polonia
Data: 22-02-2011, 12:55

W segmencie sklepów wielkoformatowych sytuacja jest odwrotna - poziom wskaźnika wynosi obecnie +25 punktów i świadczy o pozytywnych nastrojach w tych kanałach dystrybucji.

Barometr Nastrojów Handlu Detalicznego GfK jest syntetyczną miarą opisującą nastroje i perspektywy polskiego handlu detalicznego w opinii przedstawicieli detalicznych kanałów dystrybucji FMCG.

Najlepszy klimat i nastroje panują wśród przedstawicieli sektora sklepów wielkoformatowych, wśród których najlepsze perspektywy widzą przed sobą przedstawiciele sklepów dyskontowych (wartość wskaźnika +32 punkty).

W sektorze sklepów małoformatowych przeważają nastroje pesymistyczne, a najgorsze panują wśród przedstawicieli sklepów niezależnych, dla których wartość wskaźnika wynosi -15 punktów.

W ocenach przedstawicieli handlu wielkoformatowego przeważa pozytywna opinia co do przyszłej sytuacji finansowej ich sklepów (poziom składowej barometru dla tej kategorii sklepów wynosi +42 punkty). Ponadto, optymistycznie wyglądają prognozy szacowanej wartości sprzedaży w perspektywie najbliższego kwartału. Ta składowa barometru GfK osiągnęła poziom +49 punktów i jest na równie wysokim poziomie we wszystkich rodzajach sklepów wielkoformatowych.

Z kolei wśród przedstawicieli sklepów małoformatowych przeważa negatywna ocena przyszłej sytuacji finansowej (poziom składowej wskaźnika wynosi -27 punktów), co oznacza, iż w perspektywie najbliższego kwartału nie widzą przesłanek dla poprawy sytuacji finansowej sklepów w ich segmencie rynku.

Wśród przedstawicieli segmentu sklepów wielkoformatowych opinie dotyczące obecnego klimatu inwestycyjnego są rozbieżne. Przedstawiciele hipermarketów oceniają obecny klimat inwestycyjny optymistycznie na +36 punktów, natomiast przedstawiciele supermarketów raczej pesymistycznie na -18 punktów. Jeśli chodzi o ocenę zdolności do spłacalności należności w perspektywie nadchodzącego kwartału: przedstawiciele hipermarketów ocenią ją pesymistycznie na -21 punktów, natomiast przedstawiciele supermarketów i dyskontów lekko pozytywnie (neutralnie), odpowiednio na +1 i +2 punkty.

Przez przedstawicieli sklepów małoformatowych obecny klimat inwestycyjny został oceniony na poziomie -34 punktów, co świadczy o tym, iż przedstawiciele drobnego handlu oceniają obecne warunki na rynku jako niekorzystne dla podejmowania decyzji inwestycyjnych. Co więcej, są oni zdania, że ich zdolność do spłaty należności pogorszy się w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

dyskonty RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    dystrybucja RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.169.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.