REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyskonty widzą przed sobą obiecujące perspektywy

  • Autor: www.dlahandlu.pl/GFK Polonia
  • Data: 22-02-2011, 12:55

Jak wynika z raportu GfK Polon barometr Nastrojów Handlu Detalicznego GfK dla sklepów małoformatowych w Polsce od 2009 roku utrzymuje się na niskim poziomie. Wynosi -13 punktów i nie zmienił się w od ubiegłego roku.

REKLAMA

W segmencie sklepów wielkoformatowych sytuacja jest odwrotna - poziom wskaźnika wynosi obecnie +25 punktów i świadczy o pozytywnych nastrojach w tych kanałach dystrybucji.

Barometr Nastrojów Handlu Detalicznego GfK jest syntetyczną miarą opisującą nastroje i perspektywy polskiego handlu detalicznego w opinii przedstawicieli detalicznych kanałów dystrybucji FMCG.

Najlepszy klimat i nastroje panują wśród przedstawicieli sektora sklepów wielkoformatowych, wśród których najlepsze perspektywy widzą przed sobą przedstawiciele sklepów dyskontowych (wartość wskaźnika +32 punkty).

W sektorze sklepów małoformatowych przeważają nastroje pesymistyczne, a najgorsze panują wśród przedstawicieli sklepów niezależnych, dla których wartość wskaźnika wynosi -15 punktów.

W ocenach przedstawicieli handlu wielkoformatowego przeważa pozytywna opinia co do przyszłej sytuacji finansowej ich sklepów (poziom składowej barometru dla tej kategorii sklepów wynosi +42 punkty). Ponadto, optymistycznie wyglądają prognozy szacowanej wartości sprzedaży w perspektywie najbliższego kwartału. Ta składowa barometru GfK osiągnęła poziom +49 punktów i jest na równie wysokim poziomie we wszystkich rodzajach sklepów wielkoformatowych.

Z kolei wśród przedstawicieli sklepów małoformatowych przeważa negatywna ocena przyszłej sytuacji finansowej (poziom składowej wskaźnika wynosi -27 punktów), co oznacza, iż w perspektywie najbliższego kwartału nie widzą przesłanek dla poprawy sytuacji finansowej sklepów w ich segmencie rynku.

Wśród przedstawicieli segmentu sklepów wielkoformatowych opinie dotyczące obecnego klimatu inwestycyjnego są rozbieżne. Przedstawiciele hipermarketów oceniają obecny klimat inwestycyjny optymistycznie na +36 punktów, natomiast przedstawiciele supermarketów raczej pesymistycznie na -18 punktów. Jeśli chodzi o ocenę zdolności do spłacalności należności w perspektywie nadchodzącego kwartału: przedstawiciele hipermarketów ocenią ją pesymistycznie na -21 punktów, natomiast przedstawiciele supermarketów i dyskontów lekko pozytywnie (neutralnie), odpowiednio na +1 i +2 punkty.

Przez przedstawicieli sklepów małoformatowych obecny klimat inwestycyjny został oceniony na poziomie -34 punktów, co świadczy o tym, iż przedstawiciele drobnego handlu oceniają obecne warunki na rynku jako niekorzystne dla podejmowania decyzji inwestycyjnych. Co więcej, są oni zdania, że ich zdolność do spłaty należności pogorszy się w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH