REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyskonty zabijają polski handel

  • Autor: PIH/za dlahandlu.pl
  • Data: 26-04-2016, 12:17

Jak wynika z analizy PIH "Polski rynek handlu" ekspansja dyskontów nie tylko przyczynia się do kurczenia się stopniowej likwidacji polskich rodzinnych sklepów, ale także prowadzi do stopniowego eliminowania z rynku lokalnych producentów. Mimo, że aż zdecydowana większość żywności konsumowanej w Polsce jest wytwarzana w kraju, to aż 80 proc. rynku spożywczego (nie licząc piekarni) należy do handlu zagranicznego. Polscy producenci dominują tylko w branży mleczarskiej i w sektorze słodyczy.

REKLAMA

Dyskonty wywierają ogromną presję cenową na producentów, którą są w stanie wytrzymać tylko
największe firmy. Niskie ceny są uzyskiwanie dzięki bardzo ograniczonemu asortymentowi marek
spożywczych. W niektórych kategoriach produktów dostępna jest tylko marka własna dyskontu oraz
marka jednego dużego producenta. Dyskonty zabijają polski handel i lokalnych polskich producentów
oraz skazują konsumentów na bardzo ograniczony wybór. Jeśli procesy te nadal będą postępować w
dzisiejszym tempie niektórych marek nie będzie można już znaleźć nawet w lokalnych sklepach, po
prostu nie utrzymają się na polskim rynku spożywczym, który znajduje się pod dyktaturą dyskontów - czytamy w raporcie PIH.

Dyskonty są obecne zarówno w dużych aglomeracjach jaki i małych miejscowościach. Pełnienie przez dyskont roli małego sklepu odbywa się za cenę mocno ograniczonego asortymentu produktów oraz niskiej jakości obsługi. 50 proc. artykułów oferowanych w największej sieci dyskontów w Polsce jest sprzedawanych jako marka własna. Dalszy rozwój sieci dyskontów jest równoznaczny z upadkiem kolejnych rodzinnych polskich sklepów spożywczych - czytamy w opracowaniu "Polski rynek handlu".

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ola 27-04-2016, 11:14:
Niska jakość obsługi w dyskontach? Niby na rzecz lokalnych, małych i rodzinnych sklepików? To chyba kpina, gdyż z w małych i rodzinnych sklepikach najczęściej spotykam się z wysokimi cenami, pretensjami i łaską okazywaną klientowi. Chciwi polscy kupcy muszą się chyba jeszcze dużo nauczyć, choćby kultury.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH