Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyskonty zwiększają asortyment

  • Autor: wyborcza.biz
  • Data: 28-06-2015, 17:25
Dyskonty zwiększają asortyment
Sieci zwiększają oferowany asortyment

Jak informuje wyborcza.biz, dyskonty zwiększają liczbę oferowanych produktów. Biedronka pod względem liczby proponowanych towarów wyprzedziła Lidla.

Biedronka obecnie ma w ofercie o 50 proc. produktów niż jeszcze trzy miesiące temu. Zdaniem serwisu wyborcza.biz, może to prowadzić do redukcji liczby sieci handlowych.

 W ostatnich trzech miesiącach liczba produktów dostępnych w jej sklepach wzrosła o 55 proc. W handlu to niewyobrażalna ilość. Sklepy Biedronki spuchły – pisze wyborcza.biz. Dodaje, że to jedna z bardziej spektakularnych zmian strategii wśród firm od roku 1989.

 Jak wynika z analiz instytutu badawczego ABR Sesta, na które powołuje się wyborcza.biz, Biedronka zwiększyła ilość mrożonek - aż o 134 proc. w porównaniu z lutym tego roku, mięsa i wędlin – wzrost o 115 proc., więcej garmażerki - o 163 proc. Zwiększyły się także półki z nabiałem - o 43 proc. W dziale napojów mamy aż o 82 proc. większy wybór, a w alkoholach - o 23 proc. Przybyło też produktów w kategorii chemia domowa i kosmetyki.

 Także właściciele Lidla powiększyli liczbę towarów na półkach w sumie o 16 proc.. Jest tu więcej mięsa i wędlin (o 40 proc.), więcej produktów świeżych (o 30 proc.), a prawie o jedną trzecią zwiększono asortyment na półkach z garmażerką oraz chemią i kosmetykami.

 Obecnie przeciętna Biedronka ma 2,4 tys. produktów, Lidl - 2,2 tys. Jako przykład serwis podaje, że obie sieci mają niemal identyczną liczbę słodyczy i ciastek na półkach. Biedronka ma ich w asortymencie 228, Lidl – 229. Także żywność dla dzieci i sery Biedronka i Lidl ma prawie tyle samo.

 Powodem tych działań jest walka o klienta, który w pewnym momencie zaczął odpływać do Lidla i częściowo Kauflandu.

 Zdaniem serwisu zmiana strategii Biedronki zaczyna przynosić rezultaty, gdyż po wprowadzeniu nowego asortymentu, jej obroty zaczęły rosnąć. A dodatkowo, oba wiodące dyskonty postawiły na produkty ze średniej półki. Nowe podejście dyskontów może skutkować problemami takich supermarketów jak Intermarché, Mila, Polomarket, Alma czy Piotr i Paweł. Może się okazać, że wkrótce usłyszymy o nowych fuzjach sieci handlowych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Piotr C. 14-07-2015, 11:44:
Jeśli chodzi o chemie domową to nie zauważyłem, żeby wybierali polskich producentów. mamy naprawdę fajne środki, a sieci mają obiekcje co do ich wprowadzania. np. takie: www.mcintosh.pl czy www.nanomax.pl
to są polskie środki czystości narazie ciężko dostępne właśnie przez ograniczenia które sieci narzucają.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.