REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dzieci wydają kieszonkowe na słodycze, napoje i przekąski

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-10-2015, 15:33
Dzieci wydają kieszonkowe na słodycze, napoje i przekąski
(fot. Fotolia)

Oszczędności posiadane przez dzieci mają wartość 1.044,6 mln zł – wynika z raportu „Junior Shopper 2015” na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży w wieku 7-15 lat.

REKLAMA

Dzieci otrzymują pieniądze z trzech głównych źródeł: w postaci tzw. kieszonkowego (58 proc.), z prezentów pieniężnych (29 proc.) oraz w zamian za wykonanie konkretnej pracy domowej (13 proc.). Zdecydowana większość dzieci otrzymuje od rodziców pieniądze w ramach cotygodniowego kieszonkowego, którego wysokość wzrasta wraz z wiekiem dzieci.

Samodzielnych zakupów artykułów spożywczych w różnych kanałach dystrybucji dokonuje 91 proc. dzieci w wieku 7-15 lat. Płeć nie jest kategorią różnicującą badaną populację. Równie chętnie kupują dziewczynki, jak i chłopcy. Chłopcy z przedziału 7-9 lat. kupują nieco rzadziej (75 proc. deklaracji) niż dziewczynki (91 proc. deklaracji), natomiast wysoki poziom obydwu odsetków świadczy o i tak dużej aktywności zakupowej dzieci.

Najczęściej kupowane przez dzieci artykuły spożywcze to słodycze (82 proc.), napoje (80 proc.) oraz przekąski (79 proc.).

Dwa najczęściej odwiedzane przez dzieci miejsca, w których zaopatrują się w artykuły spożywcze to tradycyjny sklep spożywczy i sklepik szkolny. W tym pierwszym bywa nieco więcej osób, natomiast ten drugi odwiedzają częściej.

Bezpośredni wpływ dzieci na decyzje zakupowe rodziców
Niemal wszyscy rodzice zabierają swoje dzieci na zakupy artykułów spożywczych. W tym czasie prawie 60 proc. dzieci nalega na kupno jakiegoś produktu lub produktu konkretnej marki. Najwięcej dzieci namawia rodziców na zakup słodyczy (59 proc.).

Dodatkowe informacje o badaniu
Raport „Junior Shopper 2015” zawiera również informacje o preferowanych przez dzieci markach produktów z kategorii FMCG, o wpływie dzieci na zakupy produktów z kategorii elektroniki użytkowej oraz o korzystaniu z tych produktów, a także o tym, jaki odsetek dzieci w wieku 7-15 lat korzysta z usług finansowych (np. posiada konta bankowe).

Powyższe analizy zostały opracowane na podstawie trzech niezależnych badań GfK.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH