Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dźwignią e-sklepu jest wyszukiwarka

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-01-2016, 11:10
Dźwignią e-sklepu jest wyszukiwarka
Tylko 3 na 100 gości e-sklepów dokonuje zakupu fot. Shutterstock

Dźwignią e-sklepu jest wyszukiwarka, a to, że klient trafił na daną stronę internetową to tylko część drogi do sukcesu jakim jest udana transakcja. Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka.

Agata Lejman, ekspert SalesBee ocenia, że w odróżnieniu od większości stron internetowych te należące do kategorii e-commerce zawierają powielone wersje podstawowej strony gdzie każda kolejna kopia odpowiada jednemu produktowi. W ten sposób jeden serwis zawiera setki i tysiące podstron. Nie trudno zgubić się w ich gąszczu.

Ekspert SalesBee podkreśla, że niestety nadal wiele sklepów nie ma dobrych, rozbudowanych wyszukiwarek, które usprawniają znalezienie tego co klienta interesuje. Azakupy w Internecie powinny być proste, szybkie i przyjemne. Serwisy, które zainwestowały w dobrą wyszukiwarkę zyskały też na tzw. user experience czyli stały się przyjazne dla użytkownika. Czytelne i proste narzędzie pozwala kupującym szybko znaleźć produkt, co przekłada się na zadowolenie klienta i wzrost sprzedaży. Siłę dobrej nawigacji po stronie internetowej e-sklepu widać po tym jak wpływa na sprzedaż.

Agata Lejman wskazuje też, że podstawą prac nad usprawnieniem działania naszej strony jest odpowiednie pogrupowanie towaru. Pierwszym punktem pracy nad wyszukiwarką jest dodanie filtrów umożlwiających pogrupowanie produktów wedle wszystkich możliwych cech wyróżniających. Warto również dodać filtry pozwalające na odszukanie produktu najbardziej nam odpowiadającego z tej samej, wąskiej kategorii. Należy też dobrze wyeksponować wszystkie wybrane przez użytkownika filtry tak żeby mógł w każdej chwili je usunąć czy zmodyfikować.

Kolejnym etapem jest dostosowanie zarówno strony jak i samej wyszukiwarki do korzystania na urządzeniach mobilnych.

Ostatnim ale równie ważnym aspektem prac nad dobrą wyszukiwarką w e-sklepie jest zadbanie o to by nie duplikować treści. Powinniśmy ją tak skonstruować by ścieżka prowadząca do wyszukiwanego produktu była prosta i zrozumiała dla klienta. Z drugiej strony jest to również istotne dla wyszukiwarek internetowych, które indeksują strony i mają wpływ na ich pozycjonowanie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 29-01-2016, 02:38:
Strony www, rozwiązania dla e-commerce oraz zaawansowane wyszukiwarki:
artmetic.pl
  • Magdalena Gołębiewska, HURTUM 27-01-2016, 10:23:
@Paweł - dzięki za dobre słowo :) Cały czas pracujemy nad rozwojem naszego rozwiązania tak aby nie tylko pozwałało na zaawansowane wyszukiwanie i filtrowanie, ale również automatyzowało procesy (np. powtarzalne zakupy, przypomnienia, algorytmy optymalizacyjne). Takie opinie jak Twoje dają wiatr w żagle ;)
  • Paweł 27-01-2016, 09:21:
Na rynku są już dostępne otwarte e-platformy również dla handlu hurtowego z rozbudowanymi funkcjami wyszukiwarki - polecam hurtum.pl

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH