E-commerce będzie generował jedną trzecią sprzedaży detaliczej
W najbliższych dziesięciu latach globalny sektor detaliczny przesunie się znacząco w kierunku sprzedaży za pośrednictwem internetu. Wzrost rynku będzie napędzany przez kraje BRIC, czyli Brazylię, Rosję, Indie i Chiny.
POWIĄZANE TEMATY
- Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w hipermarketach i dyskontach
- Henkel Polska: nowa inwestycja warta 100 mln zł w raciborskiej fabryce
- Minął rok od giełdowego debiutu Dino. Ile jest warta spółka?
- Coface: nowe szlaki handlowe w basenie Morza Śródziemnego przez wzrost protekcjonizmu
Według raportu Economist Intelligence Unit, e-commerce (wliczając telefonię komórkową i serwisy społecznościowe) będzie generował jedną trzecią sprzedaży detaliczej na rynkach takich jak Wielka Brytania i USA. Dla porównania - obecnie generuje on ok. 10 proc. sprzedaży.
Wzrost udziału sprzedaży interentowej będzie jeszcze bardziej dynamiczny na rynkach wschodzących, na których obecny udział e-commerce jest jeszcze stosunkowo niski.
Raport prognozuje, że w 2022 r. mobile commerce będzie powszechnie stosowaną praktyką konsumencką.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!