Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce: Czy lodówka sama zamówi produkty spożywcze?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-08-2016, 12:00
E-commerce: Czy lodówka sama zamówi produkty spożywcze?
Fot. shutterstock

W ciągu najbliższych lat świat zakupów internetowych, do którego przywykliśmy zmieni się – i to bardzo – pod wieloma względami: technologii, nawyków czy percepcji – mówi Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Regional Product & Market Development, Visa Europe.

– Wg różnych szacunków, do 2020 r. na świecie będzie ponad 25 miliardów urządzeń podłączonych do internetu – tzw. connected devices. Co ważne, będą to nie tylko smartfony czy tablety – ale też nasze lodówki, ekspresy do kawy czy samochody a większość z tych urządzeń będzie mogła być użyta zarówno do zamówienia towarów i usług przez internet, jak i zapłacenia za takie zamówienie – mówi Małgorzata Ciszecka, Senior Manager Regional Product & Market Development, Visa Europe, komentując wyniki badania "E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska".

Dodaje, że już teraz widać również, jak rosną zakupy (i płatności) internetowe dokonywane za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także jak różne towary i usługi są kupowane przez internet oraz z jak wielu urządzeń konsumenci korzystają do takich zakupów, co potwierdza tezę podnoszoną wielokrotnie w dyskusjach branżowych co do wzrostu znaczenia pojęcia „omnichannel”, czyli możliwości dokonania zakupu w dowolny sposób, w dowolnym „kanale sprzedaży” i za pomocą dowolnego urządzenia. 

Małgorzata Ciszecka podkreśla, że obydwa te trendy pokazują, że w ciągu najbliższych lat świat zakupów internetowych, do którego przywykliśmy zmieni się – i to bardzo, pod wieloma względami: technologii, nawyków czy percepcji. 

– Skoro o percepcji mowa: bardzo ciekawe są wnioski płynące z tegorocznego raportu właśnie co do pozytywnego postrzegania zakupów internetowych jako takich – co bardzo cieszy. Równie cieszy to, że spora grupa respondentów deklaruje chęć płacenia za zakupy internetowe kartami (co ma szczególne znaczenie w kontekście rozwoju płatności typu one click i tzw. elektronicznymi portfelami) oraz to, że respondenci pytani o ewentualne problemy z zakupami internetowymi tylko w 7 proc. przypadków deklarują problemy z płatnością za takie zakupy co znaczy, że również płatności kartami w tym kontekście sprawdzają się bardzo dobrze – mówi Małgorzata Ciszecka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH