Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce: Niższe koszty dostawy motywacją do częstszych e-zakupów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-07-2016, 14:59
E-commerce: Niższe koszty dostawy motywacją do częstszych e-zakupów

Prawie połowa ze wszystkich badanych osób deklaruje kupowanie online. Zakupy online są (w opinii korzystających) przede wszystkim wygodniejsze, tańsze, dające możliwość większego wyboru produktów i przede wszystkim dostępne całą dobę w przeciwieństwie do zakupów w tradycyjnych sklepach – wynika z badań przedstawionych w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika również, że również dogodna forma dostawy i zwrotu zakupionych towarów – bezpośrednia dostawa do domu/pracy z wykorzystaniem kuriera lub poczty – jest elementem silnie pozytywnie wpływającym na prowadzenie zakupów online.

Polscy internauci dokonują zakupów online przede wszystkim na polskich stronach/serwisach e-zakupowych. W tej grupie użytkowników dominują osoby w wieku 15–24 lat, z wykształceniem wyższym oraz o dochodach gospodarstwa domowego na poziomie powyżej 2000 zł.

Oprócz zakupów online, badani deklarują, że stosunkowo najczęściej używają internetu korzystając z Facebooka (62 proc.), poszukując produktów, które planują kupić (60 proc.), porównując ceny (60 proc.), przeglądając prasę online (56 proc.) oraz opłacając rachunki (51 proc.).

Korzystanie z internetowych sklepów zagranicznych deklaruje stosunkowo niewiele osób – 10 proc. wszystkich badanych.

Najczęściej wskazywanymi problemami związanymi z zakupami online są zbyt długi czas oczekiwania na dostarczenie zakupionych towarów, reklamy pojawiające się podczas zakupów oraz możliwe wysokie koszty dostawy.

Elementy, które potencjalnie mogłyby najsilniej zmotywować badanych do częstszych zakupów online w przyszłości, są przede wszystkim związane ze sferą kosztów ponoszonych przez kupujących – niższe koszty dostawy, niższe ceny towarów i specjalne zniżki dla kupujących online (także w postaci kuponów rabatowych) najsilniej wpływają i mogą wpłynąć na deklarowane dokonywanie zakupów w internecie.

Zakupy online cieszą się pozytywnym obrazem w opinii badanych. Wyraźnie dostrzegają korzyści z tej formy zakupu, która jest według nich tańsza, wygodniejsza i umożliwiająca przebieranie w szerszej ofercie (dająca większe możliwości wyboru) w porównaniu z tradycyjnymi kanałami handlu.

Obawy osób niekupujących w sieci wiążą się głównie z potencjalnym szeroko rozumianym ryzykiem korzystania z zakupów w sieci oraz z ich zdaniem mniejszą możliwością wyboru produktów niż w tradycyjnych sklepach.

Prawie połowa polskich internautów deklaruje korzystanie z e-zakupów na polskich stronach internetowych przy 10 proc. wskazujących korzystanie z serwisów/stron zagranicznych.

W porównaniu do ogółu internautów osoby dokonujące zakupów w polskich serwisach to częściej użytkownicy w wieku 15–24 lata (53 proc.), z wyższym wykształceniem (65 proc.), z większych miast oraz o wyższych dochodach w gospodarstwie domowym (powyżej 2000 zł). Osoby z dużych i średnich miast chętniej kupują online niż osoby mieszkające na wsi.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 06-07-2016, 18:45:
Strony www dla e-commerce:

artmetic.pl
  • Alicja 05-07-2016, 09:26:
Warto dodać że rozwiązanie e-commerce jest już również dostępne dla handlu hurtowego np. na hurtum.pl

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 222) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.