Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce odpowiada za 8 proc. sprzedaży Alma Market

  • Autor: portalspozywczy.pl/KPMG
  • Data: 29-05-2015, 14:11
E-commerce odpowiada za 8 proc. sprzedaży Alma Market
Na zdj. Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market

- Jako sieć delikatesowa mamy przede wszystkim klientów klasycznych, którzy chcą produktu fizycznie dotknąć, powąchać, i którzy mają bardzo konkretne oczekiwania wobec oferty i jakości obsługi. To osoby, które kochają jedzenie i gotowanie. I mimo, że jesteśmy w stanie dostarczyć tą samą jakość w kanale internetowym, klienci wciąż chętniej wybierają doświadczenie związane z zakupami w klasycznym sklepie delikatesowym - mówi Jerzy Mazgaj, prezes Alma Market, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Mazgaj zauważa przy tym, że internetyzacja życia codziennego w Polsce postępuje i na te trendy trzeba odpowiedzieć. Z tego względu Alma Market kładzie duży nacisk na obecność w nowych kanałach, przede wszystkim w formie sklepu internetowego.

- W wielu sytuacjach zakupy internetowe to po prostu autentyczne ułatwienie. Nie bez powodu np. obserwujemy znaczne nasilenie zakupów internetowych w miesiącach zimowych, kiedy dojazd do sklepu nie jest szczególną przyjemnością - tłumaczy Mazgaj.

Innym zjawiskiem zauważalnym w kanale online jest większy koszyk zakupowy w porównaniu z kanałem fizycznym. Wynikać może to z darmowej dostawy przy określonej wartości zakupów, ale także z faktu, że w przypadku konieczności zrobienia dużych zakupów - a więc i ciężkich - dostawa do domu jest wielkim ułatwieniem.

- Dochodzi tu aspekt unikalności naszej oferty i wielkości sieci fizycznych sklepów – wielu z naszych produktów klient nie znajdzie w sklepach w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, a nie jesteśmy w stanie być wszechobecni jak dyskonty. Tak więc, choć e-commerce nie jest uniwersalną receptą dla każdej sieci detalicznej, w naszym przypadku się sprawdza. W kanale internetowym realizujemy już 8 proc. naszej rocznej sprzedaży, a żeby obsłużyć klientów z Warszawy, musieliśmy otworzyć oddzielny magazyn na zamówienia internetowe - podkreśla prezes Alma Market.

Sieć zarządzana przez Jerzego Mazgaja stara się także wykorzystać możliwości związane z technologią mobilną. Uruchomiła np. aplikację Smart Menu, dzięki której klienci otrzymują przepisy i porady kulinarne powiązane z listami zakupowymi.

- Możliwości wykorzystania nowych technologii jest bardzo wiele, np. w połowie 2014 roku we współpracy z firmą Samsung umożliwiliśmy klientom zakupy w sklepie internetowym wyłącznie przy wykorzystaniu telewizora - mówi Mazgaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH