Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce: Podejście silosowe to tylko pierwszy etap omnichannel

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2016, 10:55
E-commerce: Podejście silosowe to tylko pierwszy etap omnichannel
Fot. shutterstock

E-commerce ulega ciągłym zmianom dzięki kolejnym innowacjom technologicznym, nowemu spojrzeniu na biznes oraz dzięki zmianom nawyków konsumentów. Technologiczna firma Criteo zleciła firmie badawczej Ovum przeprowadzenie badania dotyczącego perspektyw branży e-commerce za 10 lat. Jeden z wniosków badań dotyczy ewolucji omnichannel.

– Pierwsza faza ewolucji omnichannel, którą dzisiaj obserwujemy, jest często charakteryzowana jako podejście silosowe, w którym poszczególne kanały samodzielnie realizują funkcje marketingu, sprzedaży, księgowości i łańcucha dostaw – wyjaśniają autorzy badania.

Tłumaczą, że jest to podejście wielu niezintegrowanych kanałów sprzedaży. Przekaz marketingowy, ceny i dostępność produktów mogą być niespójne na przestrzeni kanałów, powodując frustrację użytkowników.

– Oczekujemy, że w 2026 roku sprzedawcy, zamiast myśleć w kategorii kanałów, będą postrzegać punkty kontaktu klienta współdziałające razem, aby dostarczyć klientowi zintegrowane, spójne doświadczenie marki – mówią autorzy badania.

Dodają, że wzrost odnotują sprzedawcy, którzy umożliwią klientowi zakup w dowolny sposób, w każdym miejscu i czasie.

– Realizacja tej wizji będzie wymagać znaczących inwestycji w technologię oraz logistykę i może okazać się dużym wyzwaniem dla mniejszych sprzedawców wywodzących się ze świata fizycznej sprzedaży – podsumowują autorzy badania.

W badaniu przeprowadzonym przez Ovum na zlecenie Criteo wzięli udział kluczowi uczestnicy  ekosystemu e-Commerce, w tym wiodące marki detaliczne z różnych branż. Wnioski  pozwoliły stworzyć wizję przyszłości i obalić powszechne mity dotyczące rynku e-Commerce.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 166) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.