Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce szykuje się na Black Friday

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu
  • Data: 21-11-2017, 10:11
E-commerce szykuje się na Black Friday

Black Friday, czyli Czarny Piątek, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla sektora e-commerce. Przypadające w tym roku na 24 listopada święto zniżek przyciąga do sklepów stacjonarnych i internetowych miliony osób. Dlatego to właśnie wtedy, a także w dniach poprzedzających, firmy wysyłają do klientów miliony wiadomości informujących o promocjach. Z danych Redlink wynika, że w tym roku w Black Friday zostanie wysłanych nawet 20 proc. wiadomości marketingowych więcej niż w ubiegłym roku - czytamy w serwisie dlahandlu.pl.

Black Friday, czyli Czarny Piątek, to jedno z najważniejszych wydarzeń dla sektora e-commerce. Przypadające w tym roku na 24 listopada święto zniżek przyciąga do sklepów stacjonarnych i internetowych miliony osób. Dlatego to właśnie wtedy, a także w dniach poprzedzających, firmy wysyłają do klientów miliony wiadomości informujących o promocjach. Z danych Redlink wynika, że w tym roku w Black Friday zostanie wysłanych nawet 20 proc. wiadomości marketingowych więcej niż w ubiegłym roku.

Redlink w 2016 roku w Czarny Piątek przeprowadził ponad 1 500 kampanii marketingowych (e-mail i SMS) oraz wysłał w sumie blisko 200 mln wiadomości. W tym roku firma szacuje, że liczba kampanii może wzrosnąć nawet o 20%, a liczba wysłanych wiadomości na pewno przekroczy 200 mln.

- Black Friday to wydarzenie sprzedażowe, którego popularność każdego roku rośnie. Klienci mają coraz większą świadomość, jak wiele mogą zaoszczędzić korzystając ze zniżek, które oferowane są nie tylko w piątek, ale często przez cały weekend aż do poniedziałku nazywanego Cyber Monday. Firmy natomiast właśnie na ten okres planują wzmożone aktywności marketingowe. W tym roku gorączka zakupów przypada na 24 listopada i właśnie wtedy spodziewamy się, że wyślemy ponad 200 mln wiadomości do polskich konsumentów na zlecenie naszych klientów – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w Redlink.

Zanim klienci w trakcie Black Friday trafią do sklepów – czy to internetowych czy stacjonarnych – zwykle wcześniej dostają informację o tym, na jakiego typu oferty specjalne mogą w tym dniu liczyć. Najczęściej są to zniżki na cały asortyment sklepu lub na wybrane produkty. W ubiegłym roku Redlink, który zajmuje się komunikacją marketingową, wysyłał średnio na godzinę ponad 5 mln wiadomości e-maili i SMS na zlecenie swoich klientów. Jaki model komunikacji najczęściej wybierali klienci? Największy odsetek decydował się na wysyłkę e-maili, ale spora część łączyła je dodatkowo z wiadomościami SMS, dzięki czemu udawało się uzyskać niezwykle korzystny efekt synergii. Z danych Gemius wynika, że aż 96 osób na 100 odczytuje każdą otrzymaną wiadomość SMS, a 91% osób uznaje je za istotne.

Ze względu na rosnącą popularność Black Friday, eksperci Redlink spodziewają się, że w tym roku firmy wyślą nawet 20% wiadomości marketingowych więcej niż w 2016 roku. - Spodziewany wzrost liczby kampanii marketingowych nie dziwi, jeżeli spojrzymy na ogólne dane mówiące o rosnącej wartości e-mail marketingu na świecie. Z raportu opublikowanego przez Transparency Market Research wynika, że już w tym roku wartość rynku e-mail marketingu przekroczy 5 mln dolarów. A w 2025 roku wzrośnie do ponad 20 mln dolarów przy rocznej dynamice na poziomie aż 19%. Ten trend widać również w Polsce – mówi Michał Walachowski, dyrektor zarządzający EmailLabs.

Całość na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH