Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce to 3,5 proc. wartości handlu detalicznego w Polsce

  • Autor: PMR/portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2012, 13:48
E-commerce to 3,5 proc. wartości handlu detalicznego w Polsce
Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to, według szacunków PMR, 17,9 mld zł. fot. Tesco

Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to 17,9 mld zł, według szacunków PMR prezentowanych w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014". Warto zaznaczyć, że pomimo kryzysu finansowego, e-handel funkcjonuje bardzo dobrze i w każdym roku odnotowuje kilkunastoprocentowe wzrosty.

Wartość rynku sprzedaży detalicznej w internecie to, według szacunków PMR, 17,9 mld zł. Należy zaznaczyć, że pomimo kryzysu finansowego e-handel funkcjonuje bardzo dobrze i z każdym rokiem odnotowuje kilkunastoprocentowe wzrosty. Biorąc pod uwagę kilka ostatnich lat, wartość rynku znacznie wzrosła. Od 2008 roku rynek zwiększył się o 7,4 mld zł, a według naszych prognoz w 2014 roku wzrośnie o prawie 50% do wartości 26,6 mld zł. Obecna wielkość sprzedaży w kanale internetowym to około 3,5% wartości całego handlu detalicznego w Polsce.

Malejąca dynamika wzrostu rynku w ostatnich latach i w roku najbliższym jest rezultatem oddziaływania dwóch czynników. Po pierwsze, rynek jest dojrzewający, powoli się nasyca i z roku na rok w mniejszym stopniu jest konkurencyjny dla sklepów tradycyjnych (ze względu na mniejsze różnice cenowe). Po drugie, zauważalny jest wpływ sytuacji kryzysowej, która z jednej strony przyczynia się do wzrostu liczby klientów wybierających ten kanał z uwagi na niższe ceny, a z drugiej negatywnie oddziałuje na konsumentów, którzy generalnie wstrzymują się z zakupami. Zwiększenie dynamiki prognozujemy na rok 2014, w którym powinniśmy zaobserwować skumulowany rezultat wejścia dużych graczy do części segmentów w zeszłym i obecnym roku (np. Tesco, Zara i inne marki Inditex, część marek LPP, C&A, czy Deichmann), którzy obecnie potrzebują czasu na uruchomienie sklepów na szeroką skalę.

Klienci e-handlu to w zdecydowanej większości osoby, które mają duże doświadczenie w korzystaniu z internetu - ponad trzy czwarte (77%) z nich korzysta z sieci ponad pięć lat, jak wynika z badania PMR Research przeprowadzonego na potrzeby raportu „Handel internetowy w Polsce 2012. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2012-2014". Co więcej, są to zazwyczaj mieszkańcy dużych miast, posiadający wyższe wykształcenie oraz dysponujący wysokim dochodem w przeliczeniu na osobę w gospodarstwie domowym.

Najczęściej kupowanymi przez internet grupami produktów, a także usługami, były: odzież i obuwie, które zakupiło 62% respondentów, następnie RTV, AGD i sprzęt elektroniczny (59%) oraz bankowość (58%). Warto też wymienić książki (54%), części motoryzacyjne (53%), kosmetyki (38%), DIY i meble (37%). Jedną z najmniej popularnych grup produktowych były produkty spożywcze (7%).

 

 

 

Badanie konsumenckie zostało zrealizowane w czerwcu 2012 r. przez PMR Research, dział badawczy firmy PMR. Badanie przeprowadzono techniką wywiadów telefonicznych CATI, a skontaktowano się z losowo dobraną próbą tysiąca dorosłych mieszkańców Polski. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH