Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce w 2018 roku: Nowe przepisy, handel transgraniczny, chatboty i m-commerce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-01-2018, 10:31

Strona 2 z 2

Ekspertka zaznacza także, że wykorzystanie najnowszych narzędzi technologicznych, takich jak AI (sztuczna inteligencja), AR (rozszerzona rzeczywistość) czy VR (wirtualna rzeczywistość) dotychczas należało głównie do największych graczy e-commerce, w szczególności z obszaru FMCG. Na przykład Ikea stworzyła aplikację opartą na AR, pozwalającą na urządzenie własnego mieszkania wirtualnymi meblami, a Sephora uruchomiła chatbota udzielającego indywidualnych porad urodowych. Zastosowanie tego typu rozwiązań pozwala także na większą personalizację oferty e-sklepu, dostarcza zupełnie nowych doświadczeń zakupowych użytkownikom oraz pozwala na analizowanie zachowań konsumentów. Chatboty, wirtualne przymierzalnie czy testery wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość wkrótce mogą stać się standardem w e-handlu. Dlatego podmioty, które chcą być konkurencyjne na rynku powinny w 2018 roku zwrócić szczególną uwagę na działania marketingowe oparte na tych nowoczesnych technologiach. 

4.    Mobile wciąż rośnie 

- Jeśli w 2017 roku e-sklep nie posiadał aplikacji mobilnej lub strony internetowej dostosowanej do urządzeń mobilnych, to 2018 rok jest ostatnim momentem, by to zrobić. Tablety i smartfony odpowiadają już za połowę ruchu w internecie, a za ich pośrednictwem, przynajmniej częściowo, dokonuje się już 40% zakupów internetowych. To fakt, którego sprzedawcy nie powinni ignorować. Warto pamiętać nie tylko o wprowadzeniu funkcjonalności stron przyjaznej dla urządzeń mobilnych,  ale również o wygodnych dla użytkowników opcjach płatności, takich jak kartowe portfele elektroniczne czy przelewy typu one-click - informuje Joanna Pieńkowska-Olczak.

5.    Social media w nowej roli 

- W 2017 roku platformy społecznościowe przestały pełnić wyłącznie funkcje wizerunkowe czy komunikacyjne i odkryły potencjał e-handlu, umożliwiając sprzedaż za pośrednictwem swoich kanałów. Dostrzeżono, że droga konsumenta od zobaczenia oferty do finalizacji transakcji powinna być jak najkrótsza, a media społecznościowe, takie jak Instagram czy Facebook, są do tego idealnym narzędziem. W październiku ubiegłego roku Facebook uruchomił dla polskich użytkowników własną platformę zakupową, umożliwiającą im bezpośrednią sprzedaż swoich produktów. Można się spodziewać, że marketplace Marka Zuckenberga będzie w 2018 roku rósł w siłę, przejmując nowych sprzedawców z platform gromadzących oferty sprzedaży - prognozuje ekspertka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • paweltk 08-03-2018, 14:43:
Są już toole do automatycznego dodawania takiego chatbota pod magneto np chat2go pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 044) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.