Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce w Europie Wschodniej rośnie szybciej niż u zachodnich sąsiadów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-10-2013, 16:52

Raport yStats.com wskazuje, że w 2013 roku rynek e-commerce w Europie Wschodniej wzrośnie o ponad 20 proc. Pomimo tego, że branża e-commerce jest znacznie mniej rozwinięta na Wschodzie niż na Zachodzie Europy, to i tak stanowi perspektywiczny rynek dla największych firm tego sektora, takich jak Amazon.

E-commerce w Europie Wschodniej rozwija się podobnie, jak miało to miejsce na Zachodzie: branża będzie odnotowywać znaczący wzrost do 2017 roku, a następnie przyspieszenie nie będzie już tak duże. Szacuje się, że w 2016 roku, wartość rynku e-commerce na terytorium Europy Wschodniej sięgnie 50 miliardów euro. Dla porównania - szacunkowa wartość sprzedaży online dla Europy Zachodniej to 300 miliardów euro. W 2012 roku e-commerce w Rosji wzrosło o jedną czwartą. Na rozwój e-handlu wpłynęły przede wszystkim zakupy artykułów użytku domowego, kosmetyków oraz części do samochodów - obrót tymi produktami wzrósł co najmniej o 50 proc. Pozostałe kraje Europy Wschodniej potwierdzają, że e-commerce jest w fazie zwyżkowej. W Czechach liczba e-klientów osiągnęła już 40 proc. z ogółu konsumentów, a w Słowenii 50 proc. Udział handlu internetowego w rynku sprzedaży wzrósł także na Węgrzech, w Polsce i w Turcji.

- W 2013 roku rozpoczęliśmy największą w historii Grupy Integer.pl zagraniczną ekspansję Paczkomatów InPost. Naszą sieć uruchomiliśmy już na Słowacji, w Czechach i Wielkiej Brytanii. Na Wyspach do końca kwietnia 2014 roku stanie aż 2000 Paczkomatów. Prowadzimy także równolegle działania w 15 nowych krajach i jeszcze w tym roku pozyskamy około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. Intensywnie przygotowujemy się również do wejścia na największe światowe rynki - w Chinach i USA. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że efekty tych działań widoczne będą dopiero za jakiś czas - w momencie, gdy nasze rewolucyjne urządzenia osiągną oczekiwany breakeven. Zależy nam jednak na maksymalnym przyspieszeniu zagranicznej ofensywy w obliczu bardzo wysokiej dynamiki światowego e-handlu. Rynek e-commerce na świecie odnotował średnioroczny wzrost na poziomie 18% w ostatnich 3 latach. Paczkomaty InPost to przyszłość sprzedaży online, dlatego uzyskanie efektu pierwszeństwa uważamy za kluczowy punkt naszej strategii - podsumowuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH