REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

E-commerce w Polsce. Większość internautów to e-konsumenci

  • Autor: pr
  • Data: 20-07-2015, 11:23

Spośród badanych ponad połowa (55 proc.) przyznaje, że choć raz zrobiła zakupy online. Najwięcej dokonujących zakupów w polskich serwisach stanowią osoby w wieku 25–34 lata (64 proc.), z wykształceniem wyższym (69 proc.) oraz o wysokich dochodach w gospodarstwie domowym (powyżej 3000 zł) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2015" został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

REKLAMA

– Dane z raportu wskazują, że Polacy coraz bardziej są zainteresowani zakupami w sieci. Nie dziwi nas ta informacja. Od kilku lat regularnie badamy zachowania e-konsumentów na polskim rynku, więc na podstawie analizowanych danych możemy wyciągać wnioski i przewidywać trendy w polskim e-commerce. Pomagamy też przedsiębiorcom podejmować korzystne biznesowo decyzje, a to skutkuje ożywieniem handlu w sieci – wyjaśnia Joanna Skierska, prezes polskiego oddziału firmy Gemius.

Do robienia zakupów w sieci internautów najbardziej motywuje całodobowa dostępność e-sklepów (88 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (83 proc.) oraz łatwość porównywania ofert (77 proc.). Atrakcyjniejsza cena niż w sklepach stacjonarnych znalazła się dopiero na czwartym miejscu (76 proc.).

– Wyniki badania potwierdzają, że zakupy w sieci robimy coraz częściej. Obecnie aż 55 proc. internautów jest e-konsumentami. To o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Dzięki cykliczności naszego badania widzimy, jak dynamicznie zmienia się polski e-konsument, a razem z nim jego potrzeby i oczekiwania. To niewątpliwie wyzwanie dla e-sklepów, które muszą te zmiany zauważyć, zrozumieć i aktywnie na nie reagować – tłumaczy Patrycja Staniszewska, członek zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Internauci mieli także możliwość wskazania problemów, z jakimi spotkali się podczas zakupów w sieci. Wśród odpowiedzi najczęściej pojawiły się następujące: wysokie koszty dostawy (41 proc.), długie oczekiwanie na dostawę produktu (38 proc.) i niezadowolenie z otrzymanych produktów wynikające z niespełnienia oczekiwań (20 proc.).

Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 17 do 25 kwietnia 2015 roku. Patronat nad badaniem objęło Ministerstwo Gospodarki.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ola 27-07-2015, 11:43:
Potrzebujesz wymienić walutę na zakupy lub wakacje? Absolutny top internetowych kantorów to topfx.pl Szybkie realizacje zleceń i wysokie kursy, a do tego intuicyjny interfejs i obsługa zagranicznych kont. Korzystam od ponad 3 lat i polecam.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (22 870) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH