Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce w Polsce. Większość internautów to e-konsumenci

  • Autor: pr
  • Data: 20-07-2015, 11:23

Spośród badanych ponad połowa (55 proc.) przyznaje, że choć raz zrobiła zakupy online. Najwięcej dokonujących zakupów w polskich serwisach stanowią osoby w wieku 25–34 lata (64 proc.), z wykształceniem wyższym (69 proc.) oraz o wysokich dochodach w gospodarstwie domowym (powyżej 3000 zł) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2015" został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

– Dane z raportu wskazują, że Polacy coraz bardziej są zainteresowani zakupami w sieci. Nie dziwi nas ta informacja. Od kilku lat regularnie badamy zachowania e-konsumentów na polskim rynku, więc na podstawie analizowanych danych możemy wyciągać wnioski i przewidywać trendy w polskim e-commerce. Pomagamy też przedsiębiorcom podejmować korzystne biznesowo decyzje, a to skutkuje ożywieniem handlu w sieci – wyjaśnia Joanna Skierska, prezes polskiego oddziału firmy Gemius.

Do robienia zakupów w sieci internautów najbardziej motywuje całodobowa dostępność e-sklepów (88 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (83 proc.) oraz łatwość porównywania ofert (77 proc.). Atrakcyjniejsza cena niż w sklepach stacjonarnych znalazła się dopiero na czwartym miejscu (76 proc.).

– Wyniki badania potwierdzają, że zakupy w sieci robimy coraz częściej. Obecnie aż 55 proc. internautów jest e-konsumentami. To o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Dzięki cykliczności naszego badania widzimy, jak dynamicznie zmienia się polski e-konsument, a razem z nim jego potrzeby i oczekiwania. To niewątpliwie wyzwanie dla e-sklepów, które muszą te zmiany zauważyć, zrozumieć i aktywnie na nie reagować – tłumaczy Patrycja Staniszewska, członek zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Internauci mieli także możliwość wskazania problemów, z jakimi spotkali się podczas zakupów w sieci. Wśród odpowiedzi najczęściej pojawiły się następujące: wysokie koszty dostawy (41 proc.), długie oczekiwanie na dostawę produktu (38 proc.) i niezadowolenie z otrzymanych produktów wynikające z niespełnienia oczekiwań (20 proc.).

Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 17 do 25 kwietnia 2015 roku. Patronat nad badaniem objęło Ministerstwo Gospodarki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ola 27-07-2015, 11:43:
Potrzebujesz wymienić walutę na zakupy lub wakacje? Absolutny top internetowych kantorów to topfx.pl Szybkie realizacje zleceń i wysokie kursy, a do tego intuicyjny interfejs i obsługa zagranicznych kont. Korzystam od ponad 3 lat i polecam.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH