Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel i nowe modele dostaw kształtują przyszłość logistyki na świecie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2015, 14:07
E-commerce wymusza rozbudowę sieci logistycznych i magazynowych
Fot. Shutterstock

Szybki rozwój e-handlu wymusza rozbudowę sieci logistycznych i magazynowych na obszarach zurbanizowanych – wynika z raportu „From First Mile to Last Mile” poświęcony globalnemu rynkowi usług logistycznych, który przygotowała firma Colliers International .

– Z naszej analizy wynika, że zarówno obecnie, jak i w przyszłości najważniejszymi czynnikami kształtującymi sektor logistyki będą handel elektroniczny oraz stale ewoluujące metody dostaw. Jest to spowodowane znacznym wzrostem detalicznego handlu elektronicznego w małych i dużych miastach na całym świecie – wyjaśnia Dwight Hotchkiss, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych na region USA w Colliers International.

– Skutkiem tego zjawiska będzie powstanie nowych, innowacyjnych powierzchni zarówno na początkowym etapie tzw. „pierwszej mili”, czego przykładem są gigantyczne centra dystrybucyjne, jak i na etapie „ostatniej mili”, na którym już teraz nastąpił wysyp rozmieszczonych na obrzeżach miast centrów dystrybucyjnych realizujących zamówienia internetowe – dodaje Dwight Hotchkiss.

Colliers obserwuje analogiczne trendy, możliwości i wyzwania w sektorze logistyki na całym świecie, wskazuje jednak na istnienie pewnych dodatkowych czynników charakterystycznych wyłącznie dla rynku europejskiego. Jednym ze wspólnych trendów są zmiany w dziedzinie transportu i przeładunku towarów związane z uruchomieniem nowych obiektów głębokowodnych (terminali w Gdańsku i Londynie oraz Kanału Seine-Nord we Francji zapewniającego połączenie z Belgią i Holandią), wynikające z wdrożenia strategii „czterech narożników” mającej na celu zarządzanie przepływem towarów na całym kontynencie. Trend ten dotyczy etapu „pierwszej mili”. Drugi trend dotyczy przeciwległego bieguna, czyli etapu „ostatniej mili”. W Europie na popularności stale zyskują np. paczkomaty. Ma to miejsce przede wszystkim w Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Polsce i Wielkiej Brytanii. W Polsce, gdzie głównymi dostawcami tego typu usług są InPost i Poczta Polska, około 11 proc. klientów dokonujących zakupu w internecie decyduje się na odbiór towaru w paczkomacie.

 Raport Colliers, który koncentruje się na ogromnym potencjale rozwoju usług logistyczno-magazynowych związanych z detalicznym handlem elektronicznym, zawiera przykłady i analizy konkretnych przypadków nowoczesnych powierzchni magazynowych i dystrybucyjnych zaprojektowanych z myślą o rozwiązaniu najpilniejszych problemów występujących w tym sektorze. W analizie nie zabrakło również miejsca na wnioski dotyczące implikacji rynkowych i możliwości rozwoju globalnego sektora logistyki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.