Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-commerce za 10 lat: Liniowa ścieżka zakupowa stanie się nieaktualna

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-08-2016, 10:31
E-commerce za 10 lat: Liniowa ścieżka zakupowa stanie się nieaktualna
Fot. shutterstock

Jaki będzie handel e-commerce za 10 lat? Takie pytanie zadali sobie Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, wraz z Ovum, globalną firmą badawczą i doradczą w dziedzinie technologii. Ovum na zlecenie Criteo przeprowadził badanie, którego wnioski mogą okazać się bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych przez sprzedawców online.

Według badania Ovum, tradycyjna koncepcja uniwersalnej, liniowej ścieżki zakupowej, którą podąża każdy konsument, w 2026 roku stanie się nieaktualna. Rozpowszechnienie urządzeń takich jak smartfony, smartwatch’e, smart TV, komunikujące się samochody, inteligentne sprzęty domowe, beacony i inne technologie spowodują, że ścieżka zakupowa stanie się jeszcze bardziej złożona.

- Już teraz konsumenci mogą rozpocząć i zakończyć zakupy na platformie mobilnej, w sklepie lub online. Warunkiem sukcesu dla sprzedawców w 2026 roku będzie umiejętność podążania za klientem korzystającym z coraz większej liczby urządzeń i punktów kontaktu, ale również pomiar efektywności poszczególnych kanałów w generowaniu sprzedaży – twierdzą autorzy badania.

Podkreślają, że zasięg i szczegółowość danych o klientach znacząco wzrośnie przez najbliższe 10 lat. Coraz więcej cyfrowych usług, platform i urządzeń dostarczy bardziej szczegółowych informacji niż kiedykolwiek wcześniej.  

- Te liczne, nowe źródła danych w połączeniu z rosnącymi możliwościami przetwarzania danych pochodzących z wielu urządzeń, umożliwią wzbogacenie wiedzy o kliencie i przejście od powszechnego dzisiaj dwuwymiarowego spojrzenia, do podejścia uwzględniającego cały kontekst użytkownika – uważają autorzy badania.

Dodają, że jeszcze istotniejsze dla sprzedawców będzie zrozumienie, jak tę wielowymiarową informację o kliencie odnieść do punktów kontaktu w ścieżce zakupowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH