Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

E-commerce za 10 lat: Liniowa ścieżka zakupowa stanie się nieaktualna

Jaki będzie handel e-commerce za 10 lat? Takie pytanie zadali sobie Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, wraz z Ovum, globalną firmą badawczą i doradczą w dziedzinie technologii. Ovum na zlecenie Criteo przeprowadził badanie, którego wnioski mogą okazać się bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych przez sprzedawców online.

E-commerce za 10 lat: Liniowa ścieżka zakupowa stanie się nieaktualna
Fot. shutterstock

Według badania Ovum, tradycyjna koncepcja uniwersalnej, liniowej ścieżki zakupowej, którą podąża każdy konsument, w 2026 roku stanie się nieaktualna. Rozpowszechnienie urządzeń takich jak smartfony, smartwatch’e, smart TV, komunikujące się samochody, inteligentne sprzęty domowe, beacony i inne technologie spowodują, że ścieżka zakupowa stanie się jeszcze bardziej złożona.

- Już teraz konsumenci mogą rozpocząć i zakończyć zakupy na platformie mobilnej, w sklepie lub online. Warunkiem sukcesu dla sprzedawców w 2026 roku będzie umiejętność podążania za klientem korzystającym z coraz większej liczby urządzeń i punktów kontaktu, ale również pomiar efektywności poszczególnych kanałów w generowaniu sprzedaży – twierdzą autorzy badania.

Podkreślają, że zasięg i szczegółowość danych o klientach znacząco wzrośnie przez najbliższe 10 lat. Coraz więcej cyfrowych usług, platform i urządzeń dostarczy bardziej szczegółowych informacji niż kiedykolwiek wcześniej.  

- Te liczne, nowe źródła danych w połączeniu z rosnącymi możliwościami przetwarzania danych pochodzących z wielu urządzeń, umożliwią wzbogacenie wiedzy o kliencie i przejście od powszechnego dzisiaj dwuwymiarowego spojrzenia, do podejścia uwzględniającego cały kontekst użytkownika – uważają autorzy badania.

Dodają, że jeszcze istotniejsze dla sprzedawców będzie zrozumienie, jak tę wielowymiarową informację o kliencie odnieść do punktów kontaktu w ścieżce zakupowej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    Ovum RSS ALERT    /    Criteo RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.185.120
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.