Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel: 5 porad, jak sprzedawać więcej dzięki content marketingowi

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2016, 09:52
E-handel: 5 porad, jak sprzedawać więcej dzięki content marketingowi
Fot. shutterstock

Marketing treści jest obecnie jednym z najgorętszych tematów wśród marketerów odpowiedzialnych za e-handel. Jednak tylko 30 proc. z nich przyznaje, że potrafi go we właściwy sposób wykorzystać, a 55 proc. nie wie jak go dobrze przygotować. Eksperci wyjaśniają w 5 praktycznych krokach, jak dzięki interesującym i angażującym treściom można osiągnąć sukces sprzedażowy w e-biznesie.

Interesujące treści są jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy śledzą marki w social media. Wartościowe materiały w formie tekstu, grafiki czy video potrafią również sprzedawać – generując 3 razy więcej leadów sprzedażowych niż w przypadku tradycyjnych kampanii reklamowych. Oto 5 praktycznych zasad ekspertów z Praktycy.com, jak tworzyć content, aby pomógł zwiększyć sprzedaż w biznesie internetowym. 

1. Nakłoń odbiorcę do natychmiastowego działania

Różnica między wartościowym contentem na stronę sklepu internetowego, a na serwis www innego rodzaju, polega na tym, że ten pierwszy powinien zachęcać czytelnika do podjęcia natychmiastowej akcji. Jak pokazują badania Demand Metric, 86 proc. internautów przewija reklamy video, 44 proc. z nich ignoruje przesyłane wiadomości mailowe, natomiast 60 proc. zainspirowana rozmaitym contentem decyduje się poszukać więcej informacji o produkcie, który został w nim wspomniany. Poradnikowy tekst na zewnętrznym serwisie może jeszcze nie zachęcać do zakupu, ale np. linkować do strony produktowej. 

2. Pozwól tworzyć content użytkownikowi

Konsument będzie najbardziej skłonny do podjęcia świadomej decyzji o zakupie, gdy dostarczymy mu przydatnej i nienachalnej informacji w postaci contentu tworzonego przez innych użytkowników np. recenzji czy opinii klientów (oczywiście pod warunkiem, że większość z nich nie jest negatywna). Jak wynika z raportu Nielsena, komentarze internautów są drugim najbardziej zaufanym źródłem informacji o marce, a w rzetelność deklarowanych opinii wierzy aż 70 proc. konsumentów. Rekomendacje jako unikalny content są również wartościowe pod kątem działań z zakresu SEO dla witryny sklepu. 

3. Nie skupiaj się wyłącznie na konwersji

Wysoki współczynnik konwersji świadczy o skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Konwersja to jednak nie wszystko. Rosnąca lista subskrybentów sklepowego newslettera może prowadzić do wyższych wyników sprzedaży. Liczba lajkowanych i przekazywanych dalej postów w portalach społecznościowych świadczy o umiejętności dotarcia do użytkownika i zaangażowania go. Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania mogą się przełożyć na wygenerowanie większej ilości leadów sprzedażowych. Działania w ramach content marketingu trzeba mierzyć za pomocą wielu wskaźników i stale modyfikować strategię tworzenia treści dla e-sklepu w celu uzyskania coraz lepszych rezultatów. 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Artmetic 19-09-2016, 22:44:
Witryny dla esklepów:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH