Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

E-handel: 6 rad, jak podbić zagraniczne rynki

Internet nie ma granic, co stwarza e-biznesom pokusę zdobycia klientów w innych krajach. Przymierza się do tego co siódmy właściciel sklepu internetowego. Jednak to nie takie proste zadanie, jak się może wydawać. Eksperci Shopera wskazują, jak się do niego przygotować.

E-handel: 6 rad, jak podbić zagraniczne rynki
fot. shutterstock

- W handlu internetowym wejście na nowy rynek nie wymaga otwierania zamiejscowych oddziałów, ale dla sprzedawcy to wciąż spory nakład pracy. Doradzając, dbamy, by nie poszła ona na marne - opowiada Artur Halik, Head of Shoper Premium.

Opiekunowie klientów Shoper Premium wybrali 6 obszarów w e-commerce, gdzie sprzedawcy powinni wprowadzić zmiany, zanim ruszą na podbój zagranicznych rynków.

1. Dopasowanie strony do nowego rynku

Sklep musi sprawiać wrażenie rodzimego i budzić zaufanie klientów. Warto więc zainwestować w domenę z lokalnym poszerzeniem np. .de dla Niemiec, .cz dla Czech itd. Kolejny krok to przygotowanie wersji językowej pod wybrany rynek. Język angielski na “cały świat” niestety nie będzie się pozycjonował w lokalnych wynikach wyszukiwania i nie przyciągnie ruchu do sklepu. Właśnie ze względu na SEO tłumaczenie powinno też objąć niewidoczne dla użytkowników alternatywne opisy zdjęć, które “czytają” roboty wyszukiwarek.

2. Obsługa wielu walut i płatności

Atrakcyjne ceny są jednym z podstawowych powodów, dla których kupujemy w sieci, ale mało który klient z zagranicy potrafi w pamięci przeliczać złotówki na euro czy funty. Przyjazny sklep powinien robić to za niego, a najlepiej również umożliwiać mu płacenie we własnej walucie. Dobrze też gdyby wersji językowej automatycznie odpowiadała odpowiednia waluta, a sklep współpracował z najpopularniejszymi operatorami płatności online w danym kraju.

3. Dostosowanie logistyki na dany kraj

Ważnym obszarem rywalizacji w branży e-commerce stał się czas doręczenia przesyłki. Klienci przywykli do coraz krótszego oczekiwania. Należy więc zaoferować im taki sposób dostawy, gdzie wysyłka produktów za granicę nie trwa dużo dłużej od krajowej. Do wyboru mamy dostarczanie przesyłek międzynarodowych przez polskiego kuriera, opcję cross-border (angażującą lokalną firmę kurierską) lub outsourcing w ramach usługi fulfillmentowej. Przydatną cechą sklepu jest automatyczne pojawienie tych opcji dostawy przy wyborze odpowiedniej wersji językowej strony.

4. Marketing i reklama

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.63.218
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.